Ölprovning på fiendeterritorium

God morgon,
 
Jag vaknade precis av att jag sparkade till foten i sänggaveln av misstag. Jag har nog brutit minst fyra ben i foten. Det här med sänggavlar är ju helt idiotiskt för oss som sover på mage med armarna vid huvudet, alltså en hand under kudden och en ovanför vid ansiktet. Det gör ju att man inte sover högst upp vid väggen och således kommer ner i sängen och vipps! Så har nån idiot byggt ett stopp, som att sängen ska ta slut där? Pah!
 
Nåja, jag & Nisse var på ölprovning igår. Vi visste innan att man skulle få smaka på åtta sorter och peta ner en hamburgare på det. Fint. Vi trodde att det var små ståbord som man fick typ två-å-två men ack. Här skulle det umgås. Plötsligt sitter vi vid ett långbord (!) med 30 (!) danskar, nån britt och polack/tysk också.
 
 
Till att börja med avskyr jag danskar sen jag fick duktigt med stryk som 8 bast på Bornholm av en inavlad familj på fem syskon. Men där satt vi i alla fall. Djupt inne på fiendeterritorium. Hög puls, skelande ögon, lätt adrenalinstinnig - för snart kommer det väl en smocka, tänkte jag. En snabb tanke var ju att jag skulle slå först, men i vårt numerära underläge valde jag att vara passiv. Sen har jag svårt att se att Nisse skulle backa upp mig om jag sträckte mig över bordet och lappade till någon...
 
Nå - tillbaka till ölprovningen. Viktigt var ju att först fastställa att vi pratar engelska. Jag tänkte inte spendera kvällen med att försöka tolka dessa geggamojja-i-munnen-folket. Det blir ju bara jobbigt att sitta med google och snabbt dunka in "hvede deje megoalajj faj deh?" osv osv. Men bryggeriet vi skulle testa öl ifrån hette Fur och vi fick testa följande:
 
FUR Porter kan vara den vidrigaste smörja jag prövat medan FUR Frokost och FUR Hvede faktiskt var helt okej. Nu var ju den här ölprovningen lite speciell då det liksom inte var någon limit för vilka kvantiteter man fick prova. Det var liksom ölbuffé. Jag hällde upp två glas öl totalt tror jag. Sen satt dansk-fan bredvid och fyllde på jämt och ständigt. Jag hade liksom inte samma kroppshydda att hänga med så jag tittade lite lätt på klockan och ba:" Fan. 19:40 och jag är stenpackad...". Jag tittade på Nisse som bara kastade ett flin tillbaka och hävde i sig ett glas till och slickade sig om munnen. Slut. ...och så kom det in nya och nya och nya...
 
Sen kom såklart diskussionerna in på historia och deras anspråk på Skåne. Suck. *himlade med ögonen*
"Skip the talk about Skåne, you should aim for something better, what do you say about Geneta!? It's quite similar to Copenhagen, we don't understand the language there and the area is almost all flat which suits your Danish leg muscles..."
"The stupid Swede is giving us his land for free, let's size it!"
 
Varsågod.
 
Vi ragglade hem vid 23-snåret, det fick inte bli en alltför blodig kväll eftersom vi ska in till Bryssel idag och turista. Tintin, choklad, pedofiler och musslor ska det tydligen finnas gott om. Spännande!
 
Au revoir!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback