Snart är det dags igen ja!

Jag såg debatt häromdagen och vi är alla glada att Mona Sahlin lärt sig sin motståndares namn, "Fredrik Reinfeldt". Det står ungefär för 20% av allt hon säger bara för att hon varit på något flummigt retorikläger där hennes coach sagt åt henne att säga så. Det kanske ger någon dold supereffekt, men jag tycker mest att det är tjatigt...

Jag har en teori här. Om det skulle vara obligatoriska etik & moral-kurser i gymnasiet kombinerad med lite privatekonomi så tror jag inte att fler än 15% skulle rösta rött (det skulle ungefär motsvara dom som skolkat från lektionerna dårå). 

Ursäkta mina innersta tankar, men felet med demokrati är just att alla får rösta. Personligen kan jag ju tycka att man ska höja kravet för att få rösta. Till exempel att inga brottslingar ska få rösta och varför inte höja åldern? Jag känner ett flertal människor i min omgivning som knappt vet vilka partier som sitter i riksdagen eller vad det är för skillnad mellan kapitalism & kommunism...


Kanske slipper vi repen om händerna i fyra år till...


1966 blev Cornelius Vreeswijk svartlistad för att han på skivan "Ballader och grimascher" sjöng om flickor som sålde sex.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback