There IS something such a free lunch!

Hallå där gott folk!

Igår var det framtidsmässa med mingel med näringslivet och det var trevligt. Jag stod mest och snackade med bankerna och slängde fram ett leende hit och ett cv dit. På kvällen vankades det bankett för alla som jobbat på mässan, men eftersom det var några som inte kunde gå o jag fick förfrågan om jag ville ha en trerättersmiddag gratis så valet var enkelt.

Jag hamnade vid en tjej som verkade känna igen mig, men hon sa inget och vände sig bort, så jag tänkte väl inte så mycket på det förutom: "VEM DEN DÄR STÖRT ASOCIALA MÄNNISKAN KAN VARA?"

Tillslut vände hon sig emot mig och sa: "Inget vin på mig idag tack."
"Va?"
"Ja, du hällde vin på mig förut på en sittning!"
"Öh... jaha, när då, introt?"
"Nej, i höstas, på den där sköekon-sittningen!"
*Får filmen i huvudet, vi sitter och dunkar fram en bordsskål och hon sitter snett emot och spiller lite vin på bordet som hon var extremt upprörd över*
"Aha, sårry rå."

Kvällen gick, och allt hon sa var negativt, ni vet den typen?
"asså, Allt på mässan idag var kasst, maten smakar konstigt, varför får man bara två glas vin? Varför hjälpte inte fler studenter till idag? Blah blah blah"
Så, plötsligt gick det en flipp i huvudet på mig. Jag började driva med henne grundligt från topp till tå, vilket några omkring förstod och började fnissa och det här blev ju förståss lite jobbigt för fröken och tillslut fick jag det hära:
"Ha ha, asså vemerenhärakillen!?!?!?"

Sucess... ;)

Men tio minuter senare blev det det hära vanliga "Vad gör du nurå? Intressant? Blah blah"

Ehm. Hon var heltidsanställd på Nordea. Jag fick den hära "ööööhhh... uups..." i huvudet. Just precis Pontus, hon som du kallade "stackars stackars lilla gumman, allergisk mot nötter? Buhuu... titta på min efterrätt då? SER ASGOD UT!!!!!! Hurra!! MUMS!" Men efter ett tag började det smälta in och jag blev berit_85 och funderade om jag inte skulle ta ut varenda schpänn frpn mitt nordeakonto och ge till Swedbank för att dom var trevligast... För vem anställer en surkart? baske mig!

Appro på det snackade jag med en kontorschef på Swedbank och efter ett tag insåg vi att båda var medlemmar i The Gunners! Innan vi skiljdes åt så sa han: "Men du... Jag har ju ditt CV såe..."

Tänk vad skönt det skulle vara med en arsenalchef? ;)

På lördag smäller det!


I en människohjärna finns det lika många nervceller som det finns stjärnor i Vintergatan, cirka 100 miljoner.

Kommentarer
Postat av: Den negativa damen

Även bankanställda läser bloggar ;-)

2010-03-07 @ 11:30:43
Postat av: Anonym

oooops där gjorde du bort dig rejält med de inlägget.

2010-03-07 @ 11:40:39
Postat av: Pontus

Spännande... ;)

Postat av: Malin

Haha. Likes this! (Y)

2010-03-09 @ 20:10:01
URL: http://malicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback