De e skoent

Man tror att man kommer bort från mångkulturen när man åker från Södertälje till Schövde men det är raka motsatsen. Jag skriver ett arbete i mikro b med en chines som är lika bra på engelska som jag är på finska, jag lagar mat med en tysk och pluggar matte med pakistanier. Koeeeer e vend!

Imorn är det "after ski"-tema på kåren och vi ett sjukt skönt gäng som ska bygga en snöborg under dagen som vi sen ska ha världens, alltså världens förfest i! Gratis förfestlägenhet som är rivbar och inkluderar kalla drinkhållare. Pontus Sjögren likes this.

För övrigt såg jag en del av reprisen från den här partidebatten. Ehm. Jag börjar få förståelse för hur uttrycket "banka in vett i skallen" kan ha myntats fram... Det värsta med bedrövliga ting är att man lätt glömmer bort dom för att det blir enklast då.

Som ibland, då, då tänker jag på fotbolls-VM. Tänk alla sköna grillkvällar där man hade dragit ihop ett gäng och kollat Sverige spöa på nåt lag i VM. Dom uteblir nu. Ibland tänker jag på det och så blir jag ledsen. Sen blir jag vansinnigt arg och vill kasta stolar när det kommer fram en (oftast) tjej eller nörd (eller uh, hemska tanke, både och) och fäller någon så jubelidiotisk kommentar som: "Det är ju bara ett spel", "Du får väl heja på något annat lag då?" eller "aja, det är ju EM eller VM snart igen".

Det är bara ren tur att jag inte haft några vassa föremål omkring mig...

Iallafall! Partidebatten ja, det gör mig en smula förvånad att varannan person man möter på stan genomsyras av så kassa värderingar. Själv värdesätter jag frihet, rättvisa och ekonomisk tillväxt. Sätt ett O framför och vipps så blev du såsse.

Om man skulle bli Polsk medborgare kanske... Gdansk here I come!
Alla hjärtans dag firas till minnet av Sankt Valentin, en präst som levde i Rom på 200-talet. Enligt legenden dog han martyrdöden för sin tro på kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback