Tidens hissa och dissa

Till att börja med vill jag hissa min basilika och timjan jag har i fönstret. Dom är fina att titta på, luktar gott när jag kommer in i min lägenhet och används flitigt när jag lagar mat.
Fortsättningsvis gillar jag hösten med mysfaktorn som hör till. På med lite nya kläder, halsdukar, handskar, boots och rock, king! Sen är det helt okej att komma hem småfrusen och simma runt bland kuddar i soffan, ha några fladdrande ljus omkring sig, sippa en te och spana en film. Eller se Arsenal köra över Tottenham. Tunga plus.



Dissa. Hm. Ehurm. Det är någonting med de här Svea-mössorna. Egentligen är det inget fel på mössorna utan det finns ett generellt mindset bland användarna som gett just sveamössan ett dåligt sken i mina ögon. Rent omedvetet dömer jag dessa personer likadant som jag dömer folk som har stora tribal-tatueringar. Eller AIK-fans. Jag gillar att dela in folk i grupper men att samtidigt ha en öppen och kritisk förhållning till varje individ. Himla bekvämt ;)
Vidare vill jag gärna ha längre fotbollsuppehåll. Det är fantastiskt oskönt att spela utomhus just nu. 

....och alla som hoppat av gymnasiet i Sverige gör vågen för AIK ;) G så jävla rattis rå.

Eder studieförstörda samhällsupplysare von Schövde
Pontus


Ett annat och lite krångligare ord för skelning är strabism.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback