Pappa Pontus

När jag blir latte-farsha ska jag bli sjukt bra på att köra barnvagn! Alltså, jag ska navigera och köra vagnen logiskt. Harmoniskt men bestämt.

Jag ska inte:
*Köra sick-sack
*Röka framför min bebis eller framför andra människor
*Ge stressade och anklagande blickar omkring mig
*Se sur ut
*Skrika högt och argt till min bebis
*Klä min bebis i beggade zigenarkläder

Man kan ju tycka att det inte ska vara för mycket begärt att vara lite hygglo mot sin egen unge! Ge ungen en påse polly och kittla den under hakan. Var snäll!

Jag höll på att sula en clementin i skallen på en "sån där" idiotmorsha (som kanske borde plockat ur sin röda mjölk, bearneissås och sprutgrädde ur korgen och ersatt det med sallad, fullkorn och c-vitaminer) inne på Ica-maxi idag. Tänk, om jag hade gjort det och morshan skärpt till sig, då hade inte framtida Conny stått och sniffat lim på plattan om sju år och rånat värdetransporter tio år efter det.

What a pity...


Ett finare ord för skrivkramp är mogigrafi.


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Det måste finnas Connys också, annars har vi inga att trampa på.

2009-11-09 @ 19:43:29
Postat av: Pontus

Skulle hellre ha ett Sverige utan Conny... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback