En kassörs bekännelser

Jag & Vesper var på stan igår och traskade runt. VI kilade in på ICA-kringlan, min kära gamla butik och köpte varsin bon aqua. Det blir stopp i kön för att nån idiotisk kund skulle ha tillbaka ett kvitto som den först bad kassörskan att slänga. Kassörskan en ung, söt, blond tjej, ny, men inte färsking - hon hade ju fått den grå-svarta ICA-skjortan suckade dolt men hoppade av stolen och började rota i papperskorgen efter kvittot.

Rhodos eller Södertälje, wem bre sä. Två lejon på marsch.

Herregud vad jag kände igen mig... Alla kvitton ser ju likadana ut. Det tar år att hitta "rätta" kvittot. Jag visste vad hon var tvungen att göra. Så jag funderade på att byta kö. Men mja. Nä. Hon var fortfarande snyggaste kassörskan, så det får vara värt 1,5 minut extra. Så sjukt upptagen är jag ju inte, även om jag gärna låtsas att så är fallet...

Ah, vadvarejagvisste! Tänkte jag när kassörskan vände sig emot det polska mongot: "Vi får köra en retur på varan och sen scanna igen, så får du ett nytt kvitto"
Jag led med henne. Jag vet vad detta innebär. Man måste vänta på massa kvitton som åker ut, måste signera, måste skriva varför retur gjordes, måste häfta ihop två kvitton med varandra och lägga i en låda. Det är med andra ord: En jävla process. Allt för att ett dumtjack ska ha ett kvitto på vad? En ananas för 14 spänn eller?

Två kunder var emellan, sen var det min tur. "Hej!" sa kassörskan. Hon sa det - innan - hon gav kvittot till kunden innan. Jag vet vad det innebär. Vet det, läsare - en kassör låser sig alltid vid sin kund tills dess att kvittot skrivs ut och överlämnas.
Men! Säger kassören "hej" och liksom "välkomnar" den nya kunden innan den förra kundens kvitto är utskrivet så är detta lika med en flirt!
Hänger ni med eller? För de här  principerna är dödssanna!
Jag, sjukt rutinerad som jag är vred streckkoden överdrivet korrekt och drog på mitt pojkleende, "Hej!"
*blip* Vill du ha kvitto? frågade hon glatt. "Nej, det är bra tack" sa jag fortfarande leendes och hon sa "Ha en trevlig helg!" lite otränat, lite hackigt, sådär, som att man inte säger till varje kund. Bara de som är lite speciella. Hihi.

Det är en hel vetenskap det här. ICA-kassan.
En hästkraft definieras som 75 kilopondmeter per sekund (kpm/s), (det vill säga den effekt som krävs för att vid Jordens yta lyfta 75 kilogram en meter rakt upp i luften på en sekund)

Kommentarer
Postat av: Annie

Frågade hon "Var det bra så?". För det är ju typ kod för "Vill du gifta dig med mig?". Du är för rolig Pontus. Det här inlägget är lite av en varning till alla kassörskor, inte bara på ICA, att vara försiktiga med vad de säger när du är i farten :) Puss

2009-05-03 @ 13:48:20
Postat av: Pontus

Hörre du fröken Haro, du står fortfarande högst på min lista. Bli inte orolig nu ;)

Postat av: Annie

Det känns tryggt! Vad är det för lista förresten, för det känns mindre tryggt om det är din "to kill list".

2009-05-03 @ 20:24:18
Postat av: Pontus

My lips are sealed...

2009-05-03 @ 20:27:55
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback