Where is my reward?

Imorse skrek min väckarklocka 07:45 och jag svor högt! Jag förbannade Erik som djävulens hantlangare! Jag bad till Hades att hämta Erik och bada honom i Styx tills klockan iallafall slagit halv 10. Varför skulle vi gå upp såhär tidigt frågade jag mig själv, vi har ju inga föreläsningar för guds skull!? "Panta Pontus, ni ska panta burkar & handla frukost!"

Låter det som ett vettigt argument för att gå upp 07:45 eller? Det var ju helt sjukt och jag kände mig lika förjävlig som jag såg ut.



Men likväl stod vi där och lutade oss mot pantautomaten. Klockan var väl 08:07 och vi var ensamma där vid ICA Maxi. En timme senare satt vi hos Erik med nybakat bröd och te. Då var det plötsligt en jättebra idé att gå upp 07:45.
Efter det hastade jag iväg till biblioteket, satt mig och läste, gick iväg, köpte en latte, slet upp min medhavda Dagens Nyheter, läste och slängde den sen i papperskorgen sådär nonchalant utan att titta att den hamnade där. Jag hade ju siktat innan, och sen tittade jag i min bok igen. Oberörd. I en mikrosekund spanade jag runt omkring om någon hade iaktagit mig, det var ju skitsnyggt gjort liksom och jag var ju asnöjd!

Men nä, folk satt tyst och läste, jag var som hämtad ut den här gamla friends-reklamen som den där osynliga personen ni vet? Här uträttade jag stordåd och allt som hördes var nån nörd som bytte sida i sin bok. *blädder*

Nu är jag åter hemma - det är halvlek & jag ska tillbaka till biblioteket efter disken. Efter det då? Nån belöning eller? Nä, fysträning med den här brottar-klubben jag har joinat. Fan vad jag saknar after-skin. Ba att slappa till max efter en hård dag...


En kattunges ögonhålor är så stora att de tar upp halva huvudet storlek.

Kommentarer
Postat av: Riddare Rosen

Sådär ser jag ut varje morgon, fast ^4 i storlek på huvud. Och nu är det helt okej att du påminner mig om min seger i pälsfrågan ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback