Tic tac, tic tac... happ

Det här med eftermiddagstenta är ett jäkla påhitt. Jag sitter i soffan blickstilla, fett skraj för att min hjärna som är fullproppad av kunskap ska hamna i obalans så att all lärdom svämmar över. Med en uttryckslös blick sitter jag och vässar pennor och lyssnar på Vivaldi & Bach. Ena rediga stekare det där asså.

Jag skulle vilja göra som man gör i dataspel, trycka "save" och så prövar man att genomföra sin fullskaliga attack - o går det åt skogen så trycker man bara "load" och mobiliserar ytterliggare. Men det känns ju som om det ska gå nu va. Jag har ju gjort lappar liksom! Man misslyckas inte då har jag hört.

Och så snöstorm på det här. Ha, jag som ska springa orientering imorn. Det passar mig utmärkt, då följer jag bara någon annans fotspår och springer den åt skogen (hoho) så har den en flåsande bakislunga bakom sig!

Nähä, en te, företagskultur & lite Pachelbel kanske vore nåt...
Planeten Venus, vårt solsystems näst innersta planet, snurrar åt motsatt håll jämfört med de andra åtta planeterna.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Vivaldi och Bach? Näää... prova Beethoven och Rachmaninov istället.

2009-03-27 @ 12:11:10
Postat av: Riddare Rosen

Första akten ur Vivaldis Vinter är ju underbart laddande! :D

Postat av: Lindberg

Själv föredrar jag stycket "Presto. Tempo imettuoso d'Estate" ur Vivaldis Sommaren.



...men Beethoven och Rachmaninov slår högre alla gånger.

2009-03-27 @ 14:48:25
Postat av: Pontus

Jag är rätt mångfaciterad asså, alla dom där går hem. Dock har jag en liten förkälek för Maurice Ravels Boléro. Han fångar ordet "eskalera" i musik, haha.

2009-03-27 @ 17:38:19
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback