Lugn ljuva lugn

Folk här i Skövde är så förbaskat trevliga hela tiden, det är först på fyllan man stöter på någon som man kan träna förolämpningar på. Det känns som jag börjar komma ur form. Jag råkar vara en expert på kontringar. Det sker blixtsnabbt, jag kontrar som en gungbräda. Tillbaka direkt. Bam!
Så på träningen fick jag kritik för att min underskrift var ful. Hmpf. Det är jag ju fullt medveten om, det ser ut som en knäckebrödsmacka som nån sprutat ut kaviar på. Men då syftet är att inkräkta på min suveränitet så startas min gungbräda, min trigger, alternativ rusar fram, från de mest simpla till de mest sjuka, alla löser någon situation på bästa sätt.
"Är det där din underskrift? vad ful den är!"
1."Ha, ja, det verkar som om ni har något gemensamt!"
2.*pungspark* "...Den påminner om ditt ansiktsuttryck.
3."AHHHHH ETT LOBOTOMERAT MÄSK PRATAR MED MIG AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!! *springer snabbt därifrån*"

Men folk här är så trevliga och goda, kritiken framförs ju med glimten i ögat. Vad kan jag annat göra än att tyst scanna av angriparen med ett leende, stoppa bläckpennan i innerfickan och skrida iväg, ljudlöst likt askungen utan klackar?


Ett fullvuxet lejon kan ryta så kraftigt att det hörs 8 kilometer bort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Jag råkar vara en expert på kontringar" - ja om det anses "skillat" att konstant använda "Spegel!"...

2009-03-03 @ 09:30:36
Postat av: Pontus

Bäste JB, det gällar att ta i beaktning vem offret för kontringen är. Skit ska skit ha och i den sektorn behövs inte mer än en enkel men ack så kraftfull: "Spegel!"

Postat av: Hespero

haha! pacs gruppboendeläten kan också höras på 8 km

2009-03-03 @ 18:11:09
Postat av: Pontus

Det finns en anledning varför Solrosens gruppboende har en cirkelformad inhängnad på just 8 km i diameter...

2009-03-03 @ 19:01:09
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback