Lagfest & orientering

Igårkväll var det lagfest. Jag upptäckte att min ena tränare, Jimmy, var rätt berusad när han slickade på sugrör och stoppade dom i Charlies öl och fnissade infernialiskt efteråt. Det var rätt kul iaf, kul att Sverige plockade poäng av Portugal också!

Efter 5 timmars sömn ringer mobilen, det är mina föräldrar, jag hade lovat att orientera idag. Jag var trötthet personifierat. Högljudda gäspningar med eftersmack var allt som kom ifrån mig under resan påväg mot orienteringsplatsen i Tibro. Det är nåt speciellt med orienterare, dom går omkring hurtiga som norrmän med den här överenerigiska utstrålningen som gör att man i jämförelse känner sig som en polack som sniffat lim.

Jag tänker mig att orienterartyper är sånna som kliver upp fem på morgonen bara för att äta fullkorn och en skvätt fjällfil. Min farsha te.x är världens nörd, hoppar fram med pulsmätare, gps-grejjer och nåt ultrakompass samt full orienterar-outfit a lá tajts.
Jag scannar honom uppifrån och ner och ger ifrån mig ett ljudligt fnys och så skrattar vi tillsammans. Man väljer inte sina föräldrar nej... Inte så mycket att göra åt saken va. Jag har dragit min lott liksom ;)

Om min orientering gick bra? Mja, visst. Jag hade en kompass jag aldrig använde, jag tror mer på det här med feeling, magkänsla och fotspår i snön.
I filmen "Terminator 2" kan man se att vapnen som används av motståndsrörelsen i framtiden är samma vapen som används i "Aliens", en film av samme regissör, James Cameron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback