Helt sjukt

Tentan var inga bekymmer, inte tentafesten heller. Att gå upp klockan 8 imorse och spela fotboll? Mja. Jag kom nog upp allt, när jag hoppade in i bilen så tittade mina fotbollskamrater på mig, sen på varandra och sen garvade dom bara. jag ryckte på axlarna och gäspade högt.

Jag startade matchen och spelade forward. Om jag fick nåt uträttat? Hm, jag fixade några hörnor, blev kallad pucko av en back, tog några löpningar, kallade en i deras lag för mes och mongo. Då sa han: "Vänta du bara..." Då tittate jag på honom med ett busigt leende och ett höjt ögonbryn medan jag snurrade mitt pekfinger i några lockar och sa "visst". Sen byttes jag ut, bakislungor är inte mycket värt.

Efter 25 minuter skedde kanske den moderna fotbollshistoriens sjukaste domslut. Vår målvakt slår en utspark åt mitt håll, jag går upp i en luftduell för att skarva den vidare o vad händer då? Jo, en look-a-like Hagrid kommer och knäar mig i ryggen, så att båda slängdes ner på marken - då får DOM frispark och Jag gult kort.

Jag var lite arg då... Men vi vann iaf med 3-0, slutet gott allting gott :)
Angora är ett mycket mjukt och finfibrigt hår, ibland felaktigt kallat ull, som kommer från angorakaninen. Detta ska inte blandas ihop med angoragetens ull som ska kallas mohair.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback