Ahh, en lättnadens suck

Att leda människor är tämligen enkelt. Att få folk att tänka själva är nåt helt annat ;) Vårt grupparbete blev inlämnat 55 minuter innan deadline och efter det rusade jag hem och stängde dörren om mig. Ba-dam! 
Tystnad. Stillhet. Ljuva ordnade kaos, ljuva lugn tänkte jag, tog av mig skorna och hängde rocken på en galge. En DN låg uppslagen på bordet, "IF Metall går med på att sänka lönerna". Happ. Jag slog mig ner i soffan, släppte ut en lång suck och tittade mig omkring med en uttryckslös blick.

Ska jag städa undan alla kläder och sortera in i byrån... Ska jag laga mat... Ska jag bädda sängen... Ska jag byta ut ljusen i ljusstaken... ska jag byta den trasiga lampan i hallen, ska jag organsisera upp mitt skafferi... ska jag diska...
*SMS-signal*
Avsändare: Karro decibel
"Hemma nu, kan baka en kaka om du vill komma o fika sen!"
Hela jag sken upp och svarade likadant som Reino svarar på släktmiddagarna om han vill ha en snaps till:
"Ha, would be rude not to!"

Genast fick jag bättre idéer; På med playstationet, på med tv:n, på med datorn, på med gossip girl, in med en matlåda i mikron!

Tamtararam! Kaka till mig, hurra!
Är du rejält rädd för bin lider du av apifobi.

Kommentarer
Postat av: Annie

Pontus, Gossip Girl är för flickor, det vet du va?

2009-03-03 @ 19:29:13
Postat av: Lindberg

Annie, Pontus är en flicka, det vet du va?

2009-03-03 @ 19:35:49
Postat av: Pontus

Annie: "Keep your friends close and your enemies even closer..." ;) ÄHHH, den är en skitbra serie!

Lindberg: Du har sett alla avsnitten ditt lilla tjack, försök inte här...

Postat av: Annie

Haha! Pontus, jag förstår vad du menar ;) Lindberg däremot: Chuck? Seriöst? Ska inte du titta på Ekonominyheterna istället?

2009-03-05 @ 13:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback