I löw avokado

Man kan ju tro att jag ska ha fullt upp med tentastudier, men man måste ju äta också. Jag köpte avokados typ förra veckan på willys och häromdan skulle jag äta upp dom i min supersallad a lá Pontÿs, men! Ack! Dom var stenhårda, lika omogna som stenkastarvänstern. "Hm" sa jag, kliade mig i huvudet och ställde mig frågan - varför är det såhär för? och mejlade Willys för att tillfredställa min förvirrade nyfikna ådra.

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: [email protected]
Skickat: den 2 juni 2009 08:51
Till: Willys konsumentkontakt

Hallå hallå!

Jag gillar willys! Passar min studentplånbok kanon!
Dock undrar jag varför alla avokados är så omogna jämfört med i andra livsmedelsbutiker?

Tack på förhand
Pontus

Hej Pontus!

Vad trevligt att du är nöjd med dina inköp hos oss.

På din fråga så finns det flera olika orsaker till varför avokado är omogen.

Vi har en hög omsättningshastighet vilket gör att produkten inte hinner mogna innan kunden gör sitt köp. En annan orsak kan också vara att butiken inte planera sina inköp för att ha med i beräkningen att avokadon ska stå lite extra på mogning.
Butikerna har också tillgång till att köpa hem färdig mogna avokado, hör efter i din butik om de kan ta hem det i sortimentet.

Hoppas du har fått svar på din fråga och att du blir nöjd med dina inköp i fortsättningen.

Mvh
Carina Börjesson
Frukt & Grönt ansvarig Willys AB

Ptja, jag är sådär halvnöjd med argumenten. "Stor omsättningshastighet" skulle det påverka att den är omogen eller? Dom får väl synka omsättningshastigheten så att den är mogen, dah?

"På din fråga så finns det flera olika orsaker till varför avokado är omogen."
Hurra, tolkningsfråga! Barnarbetare har inte lärt sig än vilka de ska plocka eller inte... ^^
De första direktsända tv-bilderna som skickades över Atlanten gick via satelliten Telstar 1962.

Kommentarer
Postat av: Max

Haha bästa "har inte barnarbetarna lärt sig" :D



Ryktas om att en batalj i krocket-sm (SödertäljeMästerskapen) går av stapeln efter Bronx slakt av Borac på söndag står på schemat, kan detta bekräftas???

2009-06-03 @ 22:46:31
Postat av: hespero

men tänk om dom beställer in 3000 mogna avokados en dag, och säljer bara 30 avokados. då går 90% till spillo, för vem vill köpa övermogna avokados ? och willys har gjort en förlust och kanske förlorat 1 % i kunder för alltid.

2009-06-03 @ 23:14:38
Postat av: Pontus

Max: Mjaej, inte söndagen iaf, ska fira min kusin efteråt, men någon dag i vecken - definitivt.

Vesper: Haha, 30 avokados av 3000 är 1% ;) - gör dom så borde den som sköter logistiken få sparken. Handlar man avokados vill man ju kunna använda dom, inte bara ta hem dom för att lagra dom där i tre veckor. Idioti! Nu kommer ju alla vänta med att köpa avokados tills dess att de mognar så då kunde dom ju lika gärna undvika detta genom att köpa in mogna avokados.

Postat av: hespero

du kan gott stanna i skövde över sommaren! :(

2009-06-04 @ 16:33:17
Postat av: Pontus

Ey! Hur kan du säga så efter vår ultrakonverastion på msn igår? Må du dricka för snabbt och spy.

2009-06-04 @ 21:06:41
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: hespero

Hahaha! :D förlåt, det var ilskan som talade. Puss :)

2009-06-04 @ 22:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback