Vi strosade runt på stan

Jag, Remi, Vesper & Pacs tog en fika. När vi fikar åker flyger det kängor till höger och vänster. Man vet det, att så fort någon blottar en akilleshäl då anfaller resten. Man hamnar under tunga attacker, överdrivna härmningar av det som gjordes fel och omfattande diskussioner om varför detta fel uppstod. Det blir till att blunda, slunga huvudet bakåt och släppa fram ett leende som säger: "go ahead, vit flagg..... vänta bara..." och så skrattar alla högt och samma procedur upprepas om och om igen.

Men vi strosade runt, riktigt långsamt, så långsamt att kroppen hann vingla till innan nästa steg sattes mot marken. Vi analyserade vår omgivning. På semestern kommer dom fram, alla muppar. Inte fan sitter det tjackmongon på vintern på stan inte. Men nu gör dom det. Ibland fäster jag blicken på något random tjack och så suckar jag lätt och tänker; "vad fyller du för funktion, egentligen...?" och så skakar jag bort tanken och går vidare.

Det är mer saker jag undrar när jag är på stan.
Varför har folk mjukisbyxor på sig? I synnerhet unga tjejer?
Varför står folk och röker direkt utanför affärer?
Vad är grejjen med att tjejer börjat ha herrskjortor på sig? Det ser ut som alla varit på bortamatch, är det meningen?

Från ingenstans avbryts tystnaden och tankarna utav Vespers röst:
"Fan, det skjuts för lite folk i den här stan..."

Lilla Vesper...


En kilt bärs aldrig av kvinnor, bara av män.

Kommentarer
Postat av: pacs

Det är lökens pappa Per som började med "det skjuts för lite" därefter har vi yngre tagit efter

2009-07-10 @ 21:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback