Kunskap i alla ära men...

Jag hushåller verkligen på mitt datorbatteri. 27% kvar nu.

08:15 ringde väckarklockan och klockan 9 kom Karro förbi. Vi gick genast hem till Ida och packade upp våra makroekonomiböcker. När kaffet var klart kom Malle också.

Vi har pluggat 14 timmar idag. Jag känner mig mycket bättre till mods nu än vad jag gjorde imorse. Både kunskapsmässigt & fysiskt. Imorse mådde jag som en champagnenerschprutad sosse. Både förvånad, rädd och täppt i näsan.

Nå, inte kan intellektet vara på helspänn hela dagen. Vi diskuterar:
"Amen, ökar penningutbudet så förskjuts ju AD-kurvan åt höger, räntan sjunker ju.."
"...precis! o investeringarna ökar, då ökar Y, och då ökar AE..."
"...och då kommer efterfrågan på pengar att öka vilket påverkar räntan som höjjs, men inte med lika mycket som om efterfrågan på pengar inte hade höjjts..."
Det blir tyst ett kort ögonblick och Malle frågar plötsligt: "...Har ni hört talas om bajsleken!?"

Haha, ba va?

Det finns absolut inga gränser gällande samtalsämnen när det är tentaplugg. Allt är plötsligt intressant.
Ida: "Asså, skulle ni kunna tänka er att ligga med Johan Glans?"
Pontus: "NEJ!"
Karro & Malle säger inget.
Ida: "Men han är ju så rolig!"
Pontus: "Ligger ni med folk för att dom är roliga?"
Karro: "Han har säkert ölmage..."
Det är tyst ett tag tills Ida utbrister:
"Jag tror att fula människor är så tråkiga för att dom är så ledsna för att dom är fula..."
"HAHAHAHAHA!!!!"

14 timmar till imorn så kanske det här blir succé...

Den indiska elefanten har fem naglar på framfötterna och fyra på bakfötterna. Den afrikanska elefanten har fem naglar på framfötterna men bara tre på bakfötterna.

Kommentarer
Postat av: hespero

hahahahah! jag och johnny lekte bajsleken på väg hem från skövde i bilen :D fett roligt :D hahahahahaahah!

2009-01-10 @ 02:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback