Jahaja!

Träning idag igen, jag börjar fundera på om jag kanske är en sån här som gillar smärta. Det har börjat gå i en ond spiral. Jag har börjat gå omkring utan att böja knäna - för då spänns tydligen låren har jag märkt - men så vaknade jag idag med träningsvärk i vaderna. Jag skulle vilja gå o lägga mig och vila tills jag får liggsår, men nu kom Åre-resan ivägen, så nu måste jag, i egenskap av student, sympatidricka med dom andra fyllona. Det är inte lätt att vara herr Sjögren just nu.

I Syrianska är det lättare att kommunicera än i Våmb, "Ejdarbo hät?" "Kaiso, meksejmet?" "Lo mede..." likaså stridsrop på planen: "MADUR MADUR!!" "Kaj?" "KAJ!? kota kaj, madur!"

Fullt förståeligt för en vanlig integrerad södertäljebo. I Våmb är det annat.

Det är en snubbe som passar mig och utbrister: "Fan, böllen är böös"
Jag fattar ingenting? Vadå böös? Punka? Nej, det har den inte. Aja, jag vill ju bara vara en i gänget så...
"Ja, jävlar vad böös bollen är!"

Fylle-david som numera går under namnet Alpha-david berättade sen att "böös" betyder typ "skit".

Fortfarande står jag frågande: Varför säger man inte "skit" istället? Hm.

Slutligen vill jag eklärera att det bara är jag samt övriga spelare som får säga att "Våmb" är ett öh... annorlunda "fult" namn. Du får inte säga det. Jag skulle vilja kalla detta för "neger-fenomenet". Det är ok att en svart man kallar en annan svart för "neger" men inte att en vit man kallar en svart man för "neger". Är ni med?


När Neil Armstrong satte sin fot på månen för första gången passade han på att knata omkring där i 2 timmar och 31 minuter.

Kommentarer
Postat av: Annie aka träningshataren

Pontus, sluta klaga eller sluta träna! Dina senaste inlägg har handlat om samma sak. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Skärpning! Jag lägger inte ner 0,00000000000001% av min dag på din blogg för att läsa om benvärk

2009-01-23 @ 23:40:50
Postat av: Pontus

Det råkar vara såhär fröken, att det är extremt synd om mig för tillfället! Allt jag vill ha är en gnutta sympati eller medlidande.



PS. Ditt komma-tecken bland nollorna råkade du visst sätta 15 steg för långt åt vänster. Puss ;) DS.

Postat av: Annie

Fnys

2009-01-24 @ 16:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback