*Trumvirvlar*

I måndags la vi förslaget att köra en music quiz på Harrys på torsdag, alltså igår. En trevlig liten idé. Men i tisdags hände något. Jag vaknade och var förvirrad. Det lät som trummor innefrån. Jag försökte lyssna på min mage, men höll på att bryta ryggen & nacken när jag skulle försöka lägga örat mot magen. Jag beslöt mig för att sätta mig i ett väldigt tyst rum... och ja, jag hörde, det var nåt, något vid levern vibrerade! Den hade byts ut mot Maurice Ravel! Jag hoppade till förbryllat. Han satt där inuti mig, flinade och plånkade på Boléro. Det var en uppmaning.
 ...& man ska ju lyssna på sin magkänsla har jag hört...

Det blev en väldigt trevlig utekväll, men det hände så sjuka grejjer, ska fota en artifakt jag skaffat och så återkommer jag senare för nu är det föreläsning, hurra hurra!
Påståendet att adelsmännen har "blått blod" kommer från spanskans "sangre azul" och har att göra med att de ursprungliga spanjorerna var ljusare i huden än de invandrande judarna och morerna. Deras ådror syntes därför tydligare och såg blåare ut genom huden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback