Kontrakt, blue-ray & vinbärste

Man jämför sig alltid med de omkring en. Så är det ju. Folk som säger att dom tycker att det är kul att tävla eller jämföra sig med sig själv, vet ni vad dom är? Dom är sånna där Rainman's.
Till exempel i skolan: "Har det där rikspuckot som fortfarande använder fingrarna när han ska räkna till fem klarat den här kursen ska och kommer jag klara den också."
Eller i fotbollen: "Klarar den spillevinken 100 armhävningar utan morfin så gör jag också det."

Så tänker jag hela tiden. Det hjälper mig framåt. Efter att vi kört back-träning i en isig backe, intervaller & baklänges skulle vi vidare, och det rycker iväg en klunga. Jag hakar på och ena tränaren springer ikapp mig sida vid sida och säger:
"Vill du skriva på idag?"

Ah, kontraktsskrivning, jag vill ha gratis skor, fem uppsättningar av strumpor, många pass i straffområdet & en flaska med mitt namn på, det ska stå CJ Pontus Sjögren på den. Inte, inte INTE C-J Pontus Sjögren som vaktisarna skrivit på min dörr. Det är inget dubbelnamn, ser jag ut som en svamp kanske? Sen vill jag ha en banan varje onsdag, har vi ingen träning så vill jag ha den som eftersänd post i min brevlåda. Slutligen vill jag bli tilltalad som "ni" och inte "du" och aldrig bli tillfrågad om jag kan låna ut schampo - för mitt schampo är mitt schampo - se logiken flödar. Kan det här lösas skriver jag på direkt.
Kort & gott: Jag skrev inte på idag.
...Fast det var för att jag behövde ett speciellt studentkontrakt - måste lira med brunnsäng också ju ;) Hurra!

Ikväll hetsade Erik mig till ett impulsköp. Plötsligt sitter jag i hans bil och han stannar och slänger ut mig utanför en bankomat. Hux flux är jag tillbaka i min lägenhet med en blue-ray film i ena handen, Assasins creed i den andra & en vinbärs-te på det.

Skål!
Åtminstone 129 jounalister dödades år 2004, mer än en tredjedel i Irak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback