In i skrattets finrum direkt

Jag åkte hem till Södertälje igår & jag ämnar att stanna här tills på fredag.
När jag kom tillbaka till Skövde efter jul glömde jag pappas lexusnyckel i rockfickan. Nu tänkte jag överaska min familj, så jag hade inte förvarnat om min ankomst. Min plan var att åka hem, sno lexusen och köra en sväng för att skrämma skiten ur dom! Bara på skoj liksom ;)
...Meeen när jag kom hem var ingen hemma & bilen borta. Ganska tung access denied.

Nå, jag hade uppdrag att slutföra också. Jag, Paco & Lokaniii skulle servera på ett bröllop. Det mesta gick bra förutom att varmvattnet försvann vilket gjorde det svårt att diska. Speciellt tjejernas läppglans-glas ;). Mat fanns det iaf i mängder! Äntligen fick jag frossa som det i-landsbarn jag är, hurra!

Det var ett tillfälle när jag kom in i köket då Paco sitter böjd vid en låda. Jag frågade vad han gjorde och lömskt - tänk Gollum - så vände han sig om med munnen full utav sockerkaka, utbrister ett "Glifbj!!" så att det sprutar bröd överallt och kör in en sockerkaka i munnen på mig. Herregud vad god den var! Där satt vi & åt medan Lokani satt i baren...

Det var en som kom dit i vit T-shirt, väst & slips. Gör man så eller? Satans powermäsk, dress up or die! skulle jag vilja säga till honom. Men han var större än mig, såg ut att kunna heta kreatin i mellannamn, brrr... farligt farligt!

Vi som serverade kom först och gick sist, vi plockade bord, stolar & drack nån öl medan vi skanderade "Fanan vår är grön & vit". Därefter fortsatte vi till Lokani för efterfest med Fifa, Erik (kan vara Södertäljes bästa Erik) & två andra schnubbar.
Peder från Borås, du är vad jag skulle vilja kalla - jag skulle vilja kalla dig många saker, roliga saker som hade med ditt wife-beat linne eller slips a lá hängsnara - men idag nöjjer jag mig med att benämna dig: Shit-snacker. Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi diskuterade, men jag vet att du sa att Borås hade hundratusen invånare. Vet du vad? Jag har kollat Internets kanske bästa källa wikipedia, Borås har 63441 invånare och snart 63440...


Senare idag ämnar jag att ha en kort svar-på-tal föreläsning. Skulle jag skriva en bok om saken skulle titeln vara: "Besegra din fiende med personangrepp & granatäpplen"

Tack för mig. P-man is back.


Tolv procent av jordens yta är permanent täckt av snö och is.

Kommentarer
Postat av: Pedrosovich

I Borås kommun ska tilläggas, capish stekarn.

2009-02-22 @ 21:47:43
Postat av: Pontus

Koer e vend!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback