Igår på kåren

Jag & Oskar träffar Sara, min gamla rara fadder. Sara ler ett snett leende och tittar med ena ögat i taket, med det andra i sin öl. Vi anar att Sara tagit några öl.
"Jag är INTE! bitter..."
Jag: "haha, okay..."
"Näpp..."
"Har det hänt nåt eller?"
"Naae, såhär är det: Min bästa kompis har kommit hit från Göteborg, så satt vi & David [alpha-david] och förfestade, och David ville inte gå till kåren. Men grejjen var ju att jag skulle visa kåren för min bästa kompis! Vad du vad hon säger?
"Nä"
"Hon säger att hon hellre går till Pims med David! hmpf! jag är inte bitter..."
Vi tyckte synd om Sara men flin-reflexen gick igång & vi fann plötsligt innehållsförteckning på våra öl väldigt intressanta och så flinade vi. Stackarn.
"Haha, varför följde du inte med då?"
"PRINCIPSKÄL!!!"
Skrek Sara ut och skulle demonstrativt ta en klunk öl och gå iväg, men hon missade en liten detalj, hon missade munnen... 
Blicken gick snabbt till ölens innehållsförteckning, försökte hålla emot, tänkte på tråkiga saker; mattor, sugrör, grisöron. Fan grisöron är ju rätt kul. Fördämningen brast & HAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

Jag tänker in mig i samma situation och vet precis vad jag gjort om denna situation uppstått för mig. Jag skulle ringa bandidos, inte presentera mig alls. Jag skulle stå vid mitt fönster, med snedbena & spana ut i fjärran. Den karga vinden skulle dra i mina lockar medan kläderna fladdrade våldsamt. Jag skulle bara säga:
"Vi har en situation här - vad är lämpligt straff för förräderi? Jaså, punkterade lungor, händerna överkörda & en original gangster tatuering...åh... tempting...Vad kostar det? 50000!? Vafan, har ni studentrabatt rå? Nähä, jag får återkomma, ska ba ringa CSN och kolla om dom kan investera lite mer kapital i mig..."
En kyss innehåller i genomsnitt 9 milligram vatten, 0,7 gram protein, 0,7 gram fett, 0,45 gram salt plus ungfär 250 olika slags bakterier.

Kommentarer
Postat av: Sara

Äntligen!!! den bjuder jag på...

2009-02-12 @ 12:05:04
Postat av: Cam

0,7 gram fett i en kyss? Så den gamla kärleksdikten "Da mi basia mille, deinde centum, dein mille altera, dein secunda centum" (Ung: Ge mig tusen kyssar, sedan hundra. Sedan tusen till, och sedan hundra) borde betyda 2200 kyssar vilket är lika med 1540 gram, eller ca 1,5 kilo fett. Jäklar, man kan alltså bli fet av att hångla. Att man aldrig få ha något kul.

2009-02-12 @ 23:16:30
Postat av: Pontus

Sara: Tack så mycket! ;D

Cam: Å andra sidan borde man ju få 0,7 gram fett samtidigt som man ger iväg 0,7 så det blir säkert utjämnat, du kan nog fortsätta att kyssas med gott samvete i Uppsala ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback