Filosofi i duschen

Igår när jag ställde mig i duschsen stod jag och tänkte på tjockisar; Har dom mer fotsvett än andra?

Det torde väl vara logiskt att tyngre människor skapar mer friktion och således skapar mer fotsvett - det hela låter väl vettigt?
Av detta kan man väl konkludera att tyngre människor sliter ut sina strumpor i större grad än normalviktiga personer. Det i sin tur gör att livslängden på en tjockis strumpa är kortare än för en smal individs strumpa.
Denna nyfunna insikt kan vara av godo att ta med i beräkning när man föder upp sina barn.

Samhällsupplysare Sjögren
Karnevalen i Rio har firats varje år sedan 1723.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Du vet att människor svettas ungefär lika mycket va? tror jag läste det och att det var i olika perioder. bara att man svettas olika mycket från olika kroppsdelar, så det är nog inte så sant det du kommit på...

Postat av: Pontus

Men det måste väl handla om proportionell svettning som du menar? En större person har ju en större area som behövs kylas - det låter ju logiskt. Så om man mäter svett i gram så måste ju en tjockis svettas mer än en smalis.



Dock så tänkte jag bara på friktion a lá fotsvett från början.

2009-02-15 @ 17:35:27
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Elin

jag tror att tjocka människor svettas mer! dom har ju mer fettceller och alla celler släpper väl ut svett så då borde de bli mer! bra skrivit ååh va länge sen de va jag läste din blogg, men nuf ic jkag mig ett gott skratt! :)

2009-02-18 @ 11:12:07
URL: http://doilooklikeisaledrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback