Emos, vik hädan!

Läste en kort notis i Metro idag om ett emo vid namn Pernilla Klüft som har en utställning med fula saker. När en journalist frågade varför så svarade hon att "vi svenskar är för snygga."
Bara hon kompenserar ju för 10 fotomodeller, hohoho...

Hon var iallfall anti allt som var snyggt och fint. Jag ställer mig frågandes till alla sånna mäsk där ute som vill fördunkla världen: Vad är grejjen?

För övrigt bryr jag mig inte om sånna små tjackmonster - men den här utställningen hon håller på med, det räknas bergis som nåt kulturrtjofräs vilket i sin tur är som en synonym med bidrag. Hon får säkert pengar för hennes skit. Det stör mig något så oerhört.

Jag fattar inte hela den där kulturgrejjen. Om nu film & böcker är kultur - så borde playstation 3 spel också ha moms på 6%. Det är hyckleri det här. Fan, jag blir surare och surare bara jag tänker på det här. Jag börjar tänka på kulturmänniskor, ett gäng flum är vad dom är. Som det där halvpuckot som sprejade ner tunnelbanan i Stockholm. "Amen det här är kultur"

Tänk om någon där ute skulle vända ut och in på hans skinn. Det skulle jag kalla konst & kultur det, he he he...
Mitt rekord att skapa en kladdkakasmet skapades våren 2004 med Matheus Willamo, två och en halv minut tog det.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej

Kul att du skriver om mig och vansinnigt roligt att bli kallad emo när man är en 39 årig tant. Och nej vi har inte fått ett öre i bidrag någonsin. Men sköter du elegansen så fixar jag det fula. ;)

2009-03-31 @ 17:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback