Man måste inte så frön för att skörda!

Heppåre
Idag var en Sån dag. Folk jobbade och vädret var efterblivet. När klockan slog ett hade jag och syrran suttit bredvid varandra med varsin bärbar dator i två timmar och verkligen inte gjort något, så jag utbrast:
"Hörrö! Vi går ut och plockar svamp!!"
"Öh?"
"Ja, det blir skitbra!"
"...Okay, vi gör oboy!?"
"Ja, bra idé!"

Sen var vi ute i två timmar. Det spöregnade bitvis. Jag raserade ett dussintals spindelnät med mitt ansikte men vi traskade på ändå. Här och där stod det några gula kantareller i gläntor, på stubbar eller kring mossa som vi plockade åt oss. Under vår färd genom undervegetationen strålade det solljus genom lövverken medan fåglarna tjoade på. Det var rätt shyst.


När vi kom hem var vi rätt blöta och var täckta av frön, gräs & grejs. Men det var skönt att göra något och ikväll, ikväll äter jag en rostad macka med smörstekta saltade kantareller med en skiva ost på. Mums... 
Gotland är Sveriges sjöfattigaste län med endast 87 sjöar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ett bra sätt o fira en poäng mot serieledare på!

2009-08-19 @ 16:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback