Årsbokslut

I september förra året började jag föra kassabok, jag skrev alltså upp varje liten utgift och varje inkomst för att få översikt hur mycket pengar som gått hit eller dit. Nu är det bara två veckor kvar innan den är fulländad men jag gjorde en sammanställning igår ändå för att jag var så nyfiken.

På 11 månader och två veckor har jag handlat kläder för 14810 schpänn, alkohol för 10634 och skräpmat för 7391. Det roliga är väl att jag handlat kurslitteratur för 2456:-.

osv osv... Man gör fan av med väldigt mycket pengar. Alex skäller jag iof ut varannan dag för att han köper minst en red bull om dagen. Om en sån kostar 17 spänn är det 6205 kronor på ett år, men det hajjar inte alex, gälla mäsk.

För att inte tala om er idioter som röker där ute. Säg att ni drar 3 paket i veckan, ett paket kostar väl typ 45 spänn? Det blir iaf 7020 kronor. Det hatar jag nog mest av allt. Rökare som säger att dom har dåligt med pengar. Rätt åt dig gälla stolpskott.


Under kommando av alkoholkontots kraft.

Ekonom Sjögren, till eder tjänst!


Den största svenska eken är Rumskulla-eken som växer i Norra Kvill i Småland. Stammens omkrets är 14 meter och eken är troligen 1000 år gammal.


Kommentarer
Postat av: Prins Rosen

En liten rättelse bara, Ett pkt kostar cirka 50kr, och en "rökare" röker cirka 1pkt \ dag.



Vilket ger 18250kr \ år.



Hjälp va dyrt det var! :S

Postat av: Pontus

Haha, jag ska lägga undan 18250:- schpänn och dra till Thailand i tre veckor. Shyst bonus för att inte röka ;D

2009-08-11 @ 15:59:34
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback