Utskälld

Kom hem från träningen igår, klockan var halv 8 och laga mat var ett måste men inget jag direkt skrattade åt av lycka. Inte orkade jag anstränga mig då. Min nödpizza som jag alltid har en av i frysen var uppäten. Likaså min nödravioli OCH min nödpyttipanna. Hux flux fick jag världens snilleblixt!
Sill & Potatis! Allt som behövs är ju att koka potatis och hacka gräslök!

Nöjd slog jag mig ner i soffan, la den bärbara datorn i famnen och drog på ventrilo för en liten sammanstrålning med Calle & Alex. Plötsligt meddelar jag: "Jag kommer strax, ska ba hacka gräslök!" och vad får jag till svar?
Calle:
"Haha va?"
Alex:" Varför då?"
Jag: "Amen jag håller på o lagar mat härva, sill, potatis, gräddfil & gräslök"
Alex: "Haha, asså på en tisdag? Vem äter det egentligen?"
Calle: "Neherru, tacka vet jag lite pasta..."
Jag: "vafan är felet med det härå, det är ju gott!"
Alex: "Pff, du ska ju äta nudlar & vatten..."

Fortfarande förstår jag inte - vad fan är grejjen?

För övrigt var gårdagens match; Liverpool 4-4 Arsenal jävligt ball. Kul att se Liverpool för en gångs skull, det händer ju inte varje sekel... ;)
I 1962 års melodifestival användes poströstning för att utse vinnaren.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Min åsikt är att det är helt rätt! Man måste våga vägra nudlar och inte fastna i studentklichéerna.

2009-04-22 @ 14:47:34
Postat av: Pontus

Japp! Jag har blott ätit nudlar två gånger - båda gångerna till wok. Jag äter bra krejjer.

Postat av: Rosenberg

Nu var det ju så att det var inte "matkvalitén" vi klagade på, utan att du äter sill och potatis?!



Det är som att jag mitt i sommaren säger: Kommer snart! ska käka! Det vankas julbord idag, Mums!



Man äter liksom inte sill och potatis på en tisdag i april, speciellt inte om man är en 20årig pojke, tillika student.

2009-04-23 @ 18:05:19
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback