Afton @ Rosenbergs

Man kommer tillbaka till Södertälje från Skövde som ett hårigt, förvirrat, hungrigt, ångestfyllt mongo. Frågorna var många.
Hur ska jag fixa sommarjobb? Älskar mina föräldrar mig? Har jag några vänner kvar? Kommer jag att få några påskägg? Är det fler butiker nerbrända? Kallas lilla Bagdad fortfarande för lilla Bagdad? Har någon plockat bort mina medaljer från väggen? Och så vidare...

Alex sitter här bredvid och försöker intala mig att ordnat massa saker åt mig och tagit hand om mig för att jag nu ska sommarjobba med honom, för att hans kusin klippte mig idag och för att hans mamma gjorde hamburgare till mig igår. Jag vill gärna se det ur ett annat perspektiv; Gav inte jag dig en piggelin idag? Din otacksamma satans portvakt.

Föresten. Vesper, du pep till från baksätet häromdan när vi körde bil och sa: "Stackars Pontus... inte vart hemma på länge o inte kört bil... o nu kör du ryckigt..."

Jag svarade inte då, jag satt bara tyst. Efter det har jag kännt efter fram och tillbaka och vet du vad, din djävul och må du bosätta dig i Flen i resten av ditt liv; JAG KÖR FAN INTE RYCKIGT! Jag kör silkeslent och mjukt. Sådetså.

Om du upplevde att det skakade? Ja, du har väl parkinson eller nåt ditt dumtjack fan vet jag, för jag kör lent, fattaru? Lent!
Är du rädd för att gå till skolan har du drabbats av didaskaleinofobi.

Kommentarer
Postat av: hespero di'walldo gonzales

Rättning på ovanstående: Jesper satt i framsätet och sade rakt ut, "stackars pontus, jag vet att du inte har kört bil på länge skövde(cykelstad)bo, men du kör ryckigt".

2009-04-14 @ 22:38:19
Postat av: Pontus

Först tycker du att jag kör ryckigt och nu att jag citerar fel. Du blir då aldrig nöjd...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback