Shulululu

Tentan igår gick bra. Man gör ju alltid slarvfel, men sånt hör väl till  I suppose. Man vet ju Egentligen hur man gör ;) hehe

Efter tentan stack jag & bonderic till Martins residens på landet, där spelade vi lite Wii och kollade Blackburn-Arsenal. Kanonseger ;)
Lite bitter blev jag ändå, jag hade oddsat på:
Birmingham - Doncaster 1
Blackburn - Arsenal 2
Newcastle - Hull 1
Men sen torskade Newcastle mot Hull, hur står är den chansen?

Nåväl, sen åkte vi till Mariestad för det vankades lite fest. Men mja, folket vi hamnade hos... ja, vad ska vi säga... dom matchade kanske inte riktigt våra ambitioner... Tillåt mig citera ett samtal med en tjej där:
"Aha, Ellinor, ska du plugga vidare sen?"
"Åh, jag vet inte..."
"Alright, men vad vill du bli då? Om du fick välja liksom."
"hmmm....... inget där man behöver tänka iallafall, det, det är så jobbigt....."

Ungefär då beslutade vi oss från att återvända till vår metropol, Skövde ;)

Mariestad har väl bara öl... Stek-Skövde däremot har Östermalm ;)

Väl i Skövde catchade vi upp några fellow akademiker, tog en öl & diskuterade allt från tentor till hur ekonomiskt det är med folk som har underbett - dom behöver ju ingen haklapp direkt, det är bara att lasta i! HAHAHAHA, STÖRT KUL!
Det slutade med att vi kilade hem till "Olsson", åt pizza och såg Kung-fu Panda. Haha, men den var rolig :D

Sen tog jag kvart över 2 bussen hem, ha, då blev jag uppraggad på bussen ;) eller, jag satt bredvid en rätt söt tjej som typ körde "1000 frågor". Men det var väl trevligt. Jag pratar hellre än är tyst :) Alla jag träffar här nere tycker att jag ser äldre ut än vad jag är! Hon trodde att jag var 24 ;)
...i övrigt har alla fördomar mot 08or, mer eller mindre, vi är överlägsna, snobbiga & arroganta. Inte blir det bättre när jag muttrar nåt om hur jag ogillar att åka buss.
"Åhå, Stockholmaren saknar limmon från schtan eller?"
Jag biter alltid ihop, ler & fäster blicken i ögonen på påhopparen. Jag är inte från Stockholm, jag har ingen limmo - jag tycker bara inte om att åka buss likt som Du säkert inte gillar broccoli... morr...

Vad händer när jag kommer hem till Familjen Adams? Haha, en utmärkt pseudonym...
Jo, nyckeln är inte där den ska vara. Klockan är kvart i 3 på natten & jag är utelåst på landet. Fullständigt mörker råder & ljud från flaxande fåglar i träden är det enda som avbryter vindens iskalla sus.
Jag ringer till min värd, inget svar.
Jag fick en fixidé att krossa rutan och öppna dörren innefrån - dom gör sånt i filmer har jag sett. Men det har jag inte råd med... haha. Jag satt mig på trappen utanför, söp in lite lantlig luft och reflekterade över dagen...
Plötsligt ringde min min värd och undrade väl varför jag slog en pling 3 på natten. Hm. Jag kom in iallafall ;)

Nu är det breakfust time! Puss & Adjö
Metallen och grundämnet Gallium har en kul egenskap. Om du lägger en bit av metallen i din hand smälter den. Dess smältpunkt är nämligen 29,76 grader celsius.

Kommentarer
Postat av: Pacs

Den där söta tjejen måste haft några synfel, du ser väl knappast ut som 24 eller har du sparat ut skägget nu igen haha

2008-09-14 @ 12:27:36
Postat av: Pontus

Paco: Ey, little T! Nej, jag vill inte ha skägg här, jag ser så farlig ut då, det vet du väl...! När jag går på gatan med trench-coaten och lockarna fladdrandes tillsammans med min mogna utstrålning gör att jag ser äldre ut, serru ;) haha

Postat av: Johnny

hahah lillkisset "stolt södertäljebo"

2008-09-14 @ 15:51:50
Postat av: Pontus

JB: Som på Rhodos; "Vart kommer ni ifrån?"

Pacs: "Stockholm"

Hespero: "Södertälje"

Iran-Johnny: "Stockholm"

P-man: "Södertälje"



Haha... :D

2008-09-14 @ 16:38:18
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Max

Haha fan va skönt att man slipper behöva kunna stava på hösgkolan: "Hur står är den chansen" :P



Och förresten ganska stor med tanke på allt jä-la tumult som varit i Newcastle på sistone så hade mna ju hellre dragit in liiiite mer chash på en Hull seger istället!



Ha de bra så syn vi till helgen!

2008-09-14 @ 19:58:30
Postat av: Pontus

Det är talspråk serru ;) Dialekterna här börjar sätta spår i mig! Haha

Hull torska liksom mot Wigan med 5-0 hemma... Dom var ju typ sämst.



Hörde att vi vann idag btw, gud vad jag längtar till lördag, jag har hagt världens fotbollsabstinens! Vi kommer förgöra Mariefred ^^ shihi..

2008-09-14 @ 22:32:15
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Max

Haha okej låter sådär kanske svårt o förstå dig sen när du kommer hem :P



Aa vi har ju bytt spelstil nu till 4-1-4-1 så det funkar bra än så länge så kommer bli grymt o få in dig på mitten så kan vi förgöra mariefred nästa helg!

2008-09-14 @ 23:38:59
Postat av: Johnny

man ser vilka som var de smarta på resan

2008-09-16 @ 18:13:41
Postat av: Cecilia

Vilka härmisar som apar efter Stockholm ;) (Särskilt som Södertälje är så mycket koolare!)

2008-09-18 @ 18:03:39
URL: http://tigerharen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback