Makt över sin omgivning!

God kväll

Ens hem/rum är ens sista utpost. Tillflyktsort nummer ett. Är det åt skogen, så blir man galen. Därför lägger man möda på att få till det som man vill. Om man kan.

Tre utav mina väggar är rosa/lila, en vägg har 1700-tals tapeter i form utav olika blommor mot en beige bakgrund. Jag har en lampa med dinglande hjärtan på från taket som jag slår huvudet i så fort jag reser mig upp. Min säng är hård som James Bond och min sänglampa utstrålar "chock-ljus-terapi". Jag lagar mat i mörker, utan kökstillbehör, jag står ute i regnet och väntar på en buss som aldrig kommer.
Min spegel sitter så långt ner, att när jag ska spegla mig så måste jag sätta mig på knä. Ingen persienne har jag heller, så där slänger jag upp ett täcke varje kväll. Min soffa luktar konstigt och mitt rum är kallt. Nämnde jag mina förskräckliga väggar?
MEN, mitt skrivbord är king. Det är det enda som skiljer mig från närmaste mentalsjukhus. Inte för att det är nåt speciellt med det, utan mest för att det är fullt utav Mina saker. JAG har bestämt hur det är uppdelat. Jag har lite kontroll.

Till höger står en ask wild berries-tepåsar och på den ligger fjärrkontrollen till min bärbara dator som står mitt på skrivbordet. Framför min tepåse ask ligger ett kompendium: "Repetition av matematik för studier i nationalekonomi av Louise holm" Hon hade jag föresten tankar på att lönnmörda häromdan, men inte nu! På mitt kompendium ligger min mobiltelefon, några klisterlappar, civilekonom-plåster samt ett provexemplar av Dior Homme sport & två pennor.
På min underbara vänstra sida står det tre ljuslyktor, min kaffekopp, en ask After Eight, min klocka, några gamla mattetentor, min busstidtabell, en Arsenal-linjal, ett USB-minne, en almenacka, min miniräknare och nya numret av KING.

Mitt skrivbord regerar. Tänk när jag fixar egen lägenhet! Gud vad bra det kommer att bli! :D

Räkna med tung inflyttningsfest!
Det kommer bli så stört bra!!! HAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

HAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAA!!!!
Ren glykol fryser nästan lika lätt som vatten. Det är först när man blandat den med vatten man kan använda den som frostskyddsmedel.

Kommentarer
Postat av: Åsa

varför inte bara ta en bild på ditt jäkla skrivbord?

Jamenar, intresseklubben är väldigt nyfikna.

hahahha

Postat av: Pontus

Därför? haha

Nämen jag tänkte kanske inte på det, dumma åsa, hoppas du får jobba natt på plantagen. Hmpf!

2008-09-11 @ 22:36:29
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hahaha jadu.. O när ska du komma o jobba natt hos mig?

2008-09-12 @ 10:41:37
URL: http://readmelove.blogg.se/
Postat av: Pontus

Oj, haha, den var tung! ;)

2008-09-12 @ 16:28:26
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Andrea

Det är jag själv som tar bilderna, scarey! meeeeeeen när kommer du hem?

2008-09-12 @ 17:27:32
URL: http://pehs.blogg.se/
Postat av: Pontus

På torsdag kväll! whaaaaaaaaay? ;)

2008-09-13 @ 06:26:13
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback