Tic tac, tic tac...

Ikväll är sista gången jag bloggar från landet, imorgon är jag stadsbo, det känns jävligt bra fakiskt.

Jag och blonda Erik hyrde släp idag och baxade in sängen till min nya lägenhet, sen byggde han ihop benen på den medan jag skruvade fast lock-handtagen på mina kastruller. Stört bra team work skulle jag vilja påstå!

Enda anledningen till att jag stannar kvar här på landet en dag till är, ironiskt nog, för att ha tillgång till internet. Jag har laddat ner säsong 4 och halva 5an av Entourage, men jag har 25% kvar på säsong 3 som blir klar imorgon klockan 09:00 om datorn står på under natten.
Imorgon tar jag mitt sista pick o pack o drar.

Appro på det så tror jag att min våningskamrat, kanadensaren, har dött eller hastigt avlägsnat sig. Hon har inte hämtat sina brev och i vår kyl ligger hennes selleri som luktar mögel. Inte lite mögel, utan MASSOR. Det är som en koncentrerad klick utav en stinkade odör som går in i näsborren, upp i hjärnan, slår ut nervsystemet, paralyserar luktsinnet och aktiverar kväljningsreflexen. Min filmjölk luktar förjävligt tack vare sellerit!!!
..Tänk om jag ställt en ost bredvid sellerit då hade jag kanske kunnat gjort profit på eländet... ;)

Det bästa från landet är att det är fint - men det är ju bara för att det är höst med massa färger överallt (att bo på landet på vintern måste vara ett säkert kort för att erhålla tung depression), att byta detta:


Mot detta:


...är fett värt det :D

Ingen mer ofrivillig kalldusch i nån okänds garage, ingen hård säng, inga kossor, ÄNTLIGEN en diskho, ÄNTLIGEN en riktigt spegel i badrummet, ingen mera väckning utav "barnuppfostran", inget mer bussåkande!

Nu ska jag bara köpa massa saker och den 13,14 &15 november är det inflyttningsfest och i januari ska jag börja i ett nytt fotbollslag! Det här blir kanon!


Världens längsta rulltrappa finns i S:t Petersburg - 729 steg för den åkande över 59 meter ner i eller upp ur djupet.

Kommentarer
Postat av: Max

Känns som ett byte som man skulle göra i 99 fall av 100!



Är det bra det nya laget du ska spela med eller?



Ha de bäst!

2008-10-25 @ 03:09:40
Postat av: Pontus

Max: Shuu, ingen aning, jag har inte kollat upp allt ännu :)

Postat av: Andréa

Blev det dem vita benen till sängen eller de träfärgade?

2008-10-25 @ 12:38:59
URL: http://andreaaa.blogg.se/
Postat av: Nisse Hult

Pontus ben är lurviga - hur de ser ut bakom detta undrar alla. De kan vara vita eller träfärgade.

2008-10-25 @ 16:12:02
Postat av: Sara

Hur stor är chansen att man hamnar på en Södertälje-blogg när man googlar på "mumjölk"? Tydligen tillräckligt stor för att det skulle ske iaf.

Trevlig blogg! :)

2008-10-25 @ 20:21:46
URL: http://saraasunshine.blogg.se/
Postat av: Pontus

Andréa: Det blev naturfärgade :)

Kråkan(?), hahaha ;D

Sara: Jag är ett stort fan av mumjölk, är du det med eller? ;)

2008-10-28 @ 12:25:38
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Kråkan

Rätt gissat!

2008-10-29 @ 10:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback