On the edge

Tack, Elias & Jonas - för att ni alltid ställer upp :) Gång på gång visar ni varför ni är några av mina absoluta bästa vänner. I owe you one.

Vahettereeeee, jo! Jag har bytt typsnitt från Times new roman till Trebuchet MS, nu ska jag bara ordna bakgrunden, öh, någon gång. Så kanske det blir nåt utav det här.

Aja, det är inte många gånger man längtar till vardagen, men det gör jag nu. Igår åkte jag visserligen in till stan o spelade biljard, dart och spana en film. Men, nu sitter jag här. Jag tror jag behöver "måsten" för att fungera, annars blir man värsta zombien. Idag Måste jag iaf laga min supervariant av köttfärssås byggd på örtsås och lite andra hemligheter - för min örtsås gick ut igår. Hehe.
Nå, sen ska jag försöka skriva rapporten i Word. Det skiljer sig så mycket mellan Word 2007 och 2003, att det tar tid att hitta alla nya knappar.
60 sidor affärsredovisning och ett litet häfte i Extern redovisning ska man väl klara av. Jag har ju liksom ändå inget att göra här ute ;)

Nu ska ni få höra nåt som spär på fördomar. Är det föresten inte underbart när fördomar besannas? Då har man ju liksom haft rätt hela tiden och man kan skrika ut ett; "Vad var det jag sa?"
Vi färdas till
Arbetarens klimatblogg, tillåt mig citera denna individ:
"För hindra skenande klimatförändringar kommer vi behöva pressa ner utsläppen med över 100 procent för att återgå till en lägre koncentration av växthusgaser i atmosfären än vad vi har nu."

Nu kan man ju direkt konstatera att denna klimatarbetare både är korkad såväl teoretiskt som praktiskt då det är omöjligt att sänka utsläppen med över 100%. Det blir väldigt svårt att fortsätta att bygga sjukhus, skolor & vägar med en sådan filosofi. Att skicka världen i svält, fattigdom och död är inte bara dumt & elakt utan också rätt irriterande.
Jag frågar mig själv & Dig: Kan det måhända vara så att det är vad dom är ute efter? Att slippa vara en "arbetare" och bara sitta och vara lat i väntan på döden...
Världsdelen Oceanien består av Australien, Nya Zeeland samt öregionerna Melanesien, Polynesien och Mikronesien i Stilla havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback