Meh, jag kan ju om jag vill!

Tillåt mig spola tillbaka tiden si sådär en månad, vi befinner oss i mitt "familjen-adams-hus" och jag står i deras kök och diskar:
"Men Pontus, du behöver inte diska din disk här"
"Jaha..?"
"Nä, vi vill spara på varmvattnet så mycket som möjligt så vi stoppar allt i diskmaskinen!"
"I see"
"Så lägg all smutsdisk i korgen du, så diskar vi allt"
"Jaha, shyst, är det säkert?"
"Jadå!"

Vi spolar tiden frammåt igen. Jag - som är fruktansvärt hungrig - ler och häller ur innehållet ur min kastrull, vilket är en superköttfärsröra  + makaroner. Leendet falnar bort när jag ser att det sitter fast makaroner i botten.
Vafan är det för fel med dom här mongo-plattorna, varför står det att det finns värmelägen mellan 1-6 om det bara är 6 som fungerar på samtliga lägen, tänker jag frusterat och släpper ut ett ljudligt: "Hm."
Ett ögonblick funderar jag på om jag ska spendera min kväll med en kastrull i knäet och en näve stålull. Efter en halv mikrosekund skriker mitt inre: "NÄ! VILL INTE!"
Det slutar med att jag leendes släpper ut ett fnys och lite fnitter varav jag placerar kastrullen i korgen, prydligt.
Om det smakade gott? Haha, när jag skrider till köket och greppar stekspaden så gifter sig inte bara kryddorna med varandra, vi snackar hardcore-hångel vilket kan medföra en tsunamivåg från valfri hungrig människas mun!

Iallafall så lutar jag mig lugnt tillbaka och en konversation för circus en månad sedan spelas upp för mig igen:
"Så lägg all smutsdisk i korgen du, så diskar vi allt"
"Jaha, shyst, är det säkert?"
"Jadå!"


Efter ett rungade MWAAAAHAHAHAHAHA-skratt så att makaroner far över hela tangentbordet så torkar jag mig om munnen med handen och tar en klunk apelsinjuice.

Ännu en dag som student har passerat.


Är du riktigt rejält rädd för mörker lider du av achluogobi.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, du är så jävla skön Pontus :D Lite ironisk men avslappnad. det är så mysigt att läsa din blogg hihi fortsätt så puss!

2008-10-06 @ 22:03:59
Postat av: Pontus

Tackar - Lindbergan, har du kvinnligt besök? ;)

Postat av: Lindberg

Huh?

2008-10-07 @ 00:20:45
Postat av: Pontus

Oj, läste fel IP-nummer ;) my bad.

2008-10-07 @ 06:59:40
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback