IKEA - Under Siege!

God afton bästa läsare!

Idag var jag, tillsammans med, Malle, Ida, "Slaktar-Malin"(hon har jobbat som styckare), Andrea & Carro och attackerade IKEA. Det var med fruktan som jag insåg att jag skulle till IKEA med fem tjejer. Men det var hur bra som helst!
Dom tänkte på alla saker, det kändes som om världen omkring mig gick på snabbspolning

"Du måste ha potatisskalare!"
"Här är en jättebra korkskruv och här, här är diskborstar för 9 spänn!"
"Se här! Champagne-glas!"
"Ha! Där är stekpannorna!!!"

Jag stod där i slow-motion och utbrast långsamt ett: "Öh..." och min vagn fylldes succesivt...
Ett tag trodde jag att jag ensam skulle förse Sverige med ny högkonjunktur så full som min vagn blev! :D

Jag hade iallafall två vagnar som jag delade lite granna med Slaktar-Malin. Ida & Malle hade en egen. Plötsligt slog våra skalman-klockor om och det var FIKADAGS!
Ida:
"Vad gör vi med vagnarna då?"
Pontus: "Dom får väl stå här?"
Andrea: "Man kan 'parkera' dom en våning upp..."
Pontus: Haha, pensionärsvarning!"
Ida: "jaja, jag vill göra det iallafall..."
Malle: "Haha, happ"

Vi återkommer från fikan och, VIPPS! Min ena vagn - den som var fullast - var borta, puts väck! Ba wtf!?
Jag gick iväg o frågade personalen, men dom hade inte packat upp nåt!
Så, alltså har nåt pulvermongo idiot skräphuvud tjack idiot sär apa SNOTT min vagn!!! Den var asbra packad ju! Shit asså, jag blir arg bara jag tänker tillbaka på det.
Det var ju "bara" o packa en ny vagn - men kommer jag hem till nån som har likadana prylar som mig, då, då ska jag fan sätta en grep i bröstet på denne och se om jag kan få ut ett "Ursäkta" ,Hmpf!

Aja, det blev en mycket lyckad dag :)
Jag har lånat Idas förråd för alla saker, men, om 20 dagar ska dom stå nån annanstans... tjoho!

Idag hade vi datorövning, efter 1½ timme så står jag, Andreas, Frida, Sebbe & Bonderic med varsina Balansräkningar. Samtliga skiljde sig åt. Frågor såsom: "Vafan skulle jag läsa ekonomi för?" rusade förbi i skallen innan jag beslutsamt satte mig ner, bet ihop och insåg så småningom att; jag har konterat försäljning utav dator på kredit på "inventarier 1220" istället för på "vinst vid avyttring av inventarie 3970". Suck.
Det är inte alltid så lätt..... morr!
Och sen var det lite momstrams jag glömt. Nevertheless, det gick bra till slut.

Nu ska jag power-laga mat, ses o hörs va ;)


Österrike har haft högertrafik sedan Adolf Hitler enväldigt bestämde det 1938.

Kommentarer
Postat av: Malin

Återigen; Tack för det underbart vackra smeknamnet!Loooove it:)

Alla mina nyinköpta saker är helt perfekta i lägenheten. Vilka kap vi gorde, är så nöjd! Men shit vad tung mattan var..

Ullared nästa!!!

2008-10-07 @ 20:13:02
Postat av: Frida

Låter som en lyckad tripp till IKEA. Attans att din vagn blev snodd då.. Ses imrn!

2008-10-07 @ 21:33:22
Postat av: Pontus

Slaktar-Malin: Amen visst serru ;) Jaja, mattan var snygg iallafall! ...Lyckades du däcka nån med den på vägen hem? ;)

Frida: Ja, du får väl följa med nästa gång ;) ...Då ska jag ha koll på min vagn minsan... hehe

Postat av: Max

Haha kul att man förstod ungefär vart tredje ord där i sista stycket :P



Fan det verkar ju nästan vara värre i Skövde än i Sötälje, här baxar folk bara tomma kundvagnar :D

2008-10-08 @ 00:26:53
Postat av: Pontus

Äsch, du lär dig ;)



...Det är ju för att alla som baxar kundvagnar i Södertälje är bannade från livsmedelsaffärerna. När jag jobbade på Ica och fick höra massa väktar-skvaller, så berättade dom att det fanns några som var portade från Åhléns - hur jävla dålig är man inte då?

2008-10-08 @ 00:51:22
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Pacs

Pontus, jag ska lära dig lite knep när du kommer hem

2008-10-09 @ 01:12:37
Postat av: Max

Haha fast det krävs ju ändå lite skills för att kunna bli portat från Åhlens ;P

2008-10-09 @ 14:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback