Hmpf!

Jag tappar Aldrig bort saker. Aldrig!
Men min nya kärlek, min kalender, låg inte i innerfickan i min trench-coat imorse. Sorgen är stor. Mina anteckningar var mäktiga, informativa och humoristiska.

Jag skrev rakt ur hjärtat till mig själv. Det var så vackert...
"Ey P-man, kom ihåg att du ska trä i dina nyköpta skosnören i skorna!"
"MEN KÖP TE NÅN GÅNG DÅ, FÖR FAN!"
"Makro med snabelhåret på torsdag, den måste avbrytas för du ska på lägenhetsvisning - hi hi hi...what a pity..."
"Skriv datarapporten på fredag *pil till lördag*, *pil till söndag*"
osv, osv va...

Det var som en kär vän. Den fanns alltid där för en, om man t.ex satt i en grupp som diskuterade nåt sjukt tråkigt man inte ville involvera sig i, då kunde man ta fram sin kalender, se stört upptagen ut och samtidigt få en uppdatering om vad som komma skall.

Nåja! Jag får väl köpa en ny helt enkelt :)

Iallafall så pratade jag just med skövdebostäder o sådärva och dom gav grönt ljus; den första november är jag inte lantbo längre, yes yes yes! Tralalalala.....

Dock befinner jag mig i nuet, jag är ledig idag, imorn, på söndag, har en föreläsning på måndag och en på tisdag. Det status som kommer uppnås kan vi skriva i en formel;
Tid på landet > Sysselsättning ----> Mycket fika inne i skövde.
Mycket fika inne i Skövde = Skvaller + Bussresor + Förstörd fikabudget.
Med andra ord:
Tid på landet = låg livskvalité
Förstörd fikabudget = hög livskvalité

Ptja, man ska väl kunna överleva den här helgen, trots allt... ;)


Holland och Nederländerna är inte samma sak. Nationen heter Nederländerna och har gjort detta sedan 1500-talet. Holland består av två provinser som tillsammans utgör cirka en sjättedel av Nederländernas yta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback