Det här med dagen efter

Det är så mysigt när man unnar sig själv lite frid.

Det var rätt kul igår. klockan är 12:35 jag sitter med en espresso, med mitt pekfinger stukat och tänker igenom den helt störda lördagskvällen, då ringer David:
"Tjena Pontus, läget rå?"
"Shuu, jo, lite lätt misshandlad, var ju o firade Johannes igår du vet."
"Ha, schelv är jag fortfarande *hick* full som en kastrull"
"HAAAAHAHAHAHA"
"Ehm, ska vi ta en promenad eller nåt eller?"
"Ah, lätt"

5 minuter senare ringer Johan:
"Tjena Pontus!"
"Tjena"
"Läget lugnt?"
"Öh, ja just nu är det jävligt lugnt, iallafall, det var det inte igår..."
"HAHA, själv träffade jag David på O'learys! Jag har sprit kvar i hela munnen känns det som, vilken jävla omgång!!!"
"Hahahahaha, haka på oss då, vi ska ta en promenad."
"Skitbra! Jag kommer till dig om 20."

Vart är ungdomen på väg?

Efter 20 minuter kommer Johan stormande in genom dörren, i handen håller han en baguette och två liter mjölk. Långsamt masar jag mig ner för trappen, jag får en kort ögonkontakt och han nickar med huvudet som ett "tjabba" men ilar direkt in i köket, sliter upp min kylskåpsdörr och börjar håva ut saker.
Saker & Ting förändras visst aldrig...
Sen slicar han upp baugetten och jag inser hur bra det här blir!
"Fan vad najs, jag snor dina mjölk o gör varm oboy av, så tar vi med oss det ut!"
"Japp, det här blir kanon, men Pontus har du nån shsyt ost?"
"Ta brie-osten, släng på lite gurka också, det finns längst ner"
"Jag vet"
"Hur fan v..."
*Johan håller upp gurkan som ett svärd* och utbrister; "En garde!!!"

Vi glider iväg och Elias ringer:
"Tjena, vad göry?"
"Jag, Johan & David ska ut o promenixa i skogen!"
"MEN VARFÖR RINGDE NI INTE MIG FÖR!?"
"Haha, det säger väl sig självt? Ba skojja! Haha, vänta. Johan (chauffören), åk till Hovsjö, vi ska plocka upp Elias!"
"Okay"
"Yes, var ute om 15."
"Yes"

Sen gled vi ut till Viksberg, skvallrade och plockade svamp :D Till slut fann vi en soldränkt klippa där drack vi varm oboy och åt färska baugetter. King!

Dagen efter är hög livskvalité!
Lider du utav ichthyofobi är du rädd för fiskar.

Kommentarer
Postat av: Max

Hahaha! Undra hur jäkla många vuxenpoäng (pensinärspoäng) det var i den där matsäck/utflykten ;P

2008-10-13 @ 16:50:14
Postat av: Pontus

Det var tung livskvalité Max, tung! ;)

Jävligt kul när vi kom till bilen var att vi mötte en asiatbrud runt 55 bast som Elias köpte massa svamp av!

Äh, berättar allt sen, men tänk dig Elias vs. asiatgumma i försäljningssammanhang...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback