Upp & ner!

Vaknade upp imorse, slet på mig ett par chinos och en tjocktröja o bikade iväg till konsum på två minuter. Där handlade jag lite baguetter o lite frukostmaterial. På vägen hem sprack det upp en spricka i molnen och jag cyklade hem med sol i ansiktet. Det kan bli en bra start på morgonen. Jag hämtade min DN och  hällde upp kaffe, filmjölk och bredde två baguetter med sallad, pesto o brieost. Efter några tända ljus här o där gick jag in på nätet o köpte lite aktier. Det kändes bra. Sen lutade jag mig tillbaka, tog en sip kaffe och slog upp DN.

Glada rubriker gör Pontus glad, tralalala:


Jävla bra morgon alltså. Nu sitter jag här med Sam Cooke - What a wonderful world, samtidigt som mina luktljus jag fick av tjejerna i klassen sprider en mjuk doft av päron & ingefära. Yes, härliga fredag... Nu ska jag beställa en TV på internet.

De medeltida svenska stiften var sju till antalet - Linköping, Strängnäs, Skara, Västerås, Växjö, Uppsala (ärkestiftet) och Åbo. Sverige förlorade Åbo 1810.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback