Jag & Bonderic vid spisen

BondeEric skalar potatis och jag hackar lök medan vi småpratar:
Pontus:
Kollat din tenta än?
Eric: Nä, ska göra det sen när jag är ensam...
Pontus: Happ, hur går det med potatisen?
Eric: Den här potatisskalen är ju för fan för er högerhänta, det är därför det går långsamt....
Pontus: HA HA! Du är missbildad!
Eric: Va?
Pontus: Du behöver specialsaker för att skala potatis, haha!
Eric: Ja, du ser! Men jag är stolt över att vara vänsterhänt!
Pontus: Va? Det är inte så att jag är stolt över att vara högerhänt. Det är liksom inget ting man kan vara stolt över.
Eric: Jo, för vi är en mindre grupp, då kan man vara det.
Pontus: Öh? Haha, så då skulle du vara stolt om du var efterbliven!? Det är ju också en mindre grupp!
Eric: Men...
Pontus: HAHA! Du är missbildad och stolt över det wöööööööoooowöööööö hahahah...
Eric: Alltså, jag...
*Sjunger och hackar lök i takt* "Du-är-eft-ter-bli-ven-sha-la-la-la-la-la-la...."

Eric börjar kasta potatisskal och matinfernot är ett faktum.
Ordet legio är ett fint ord för mycket stort eller oräkneligt antal, exempelvis: grässtråna i min trädgård är legio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback