En november söndag var det här!

Mors!
Det ligger två centimeter snö på vägarna i Skövde. Det är kallt och det blåser. Men i min lägenhet är det varmt! Det ligger lite papper här o där som visar kurvor på IS-LM-modellen, min minräknare ligger på bordet bredvid lite kalkyleringstjofräs. Några ljus brinner här, det hänger lite kläder där. Det är hemtrevligt! I bakgrunden ljuder lite svensk pop i form av "Jag slog ihjäl min älsklings nya älskling" Kul text har den iaf... haha

Jag slog ihjäl min älsklings nya älskling
Med taggtråd, spade & spik
& det ordnar sig nog
när det står mellan mig och hans lik
då e valet ganska uppenbart
jag bara hoppas hon glömmer honom snart

osv.  :D Om 20 minuter kommer Karro & brat-malle hit, jag ska bjuda på middag tänkte jag.

Jag har efter nästan tre månader i Skövde fortfarande inte vant mig vid dialekten. Idag cyklade jag iväg o handlade på konsum, inga problem. Fören jag kom till kassan.
"Du kan SSSSCHHHHHLLLÅÅ in din kod nu"
Jag frös till is och la huvudet på sne och utbrast ett "Slå?" för att försäkra mig om att jag hörde rätt. Och då fick jag den. Blicken. Blicken som jag skulle vilja kalla lillebrorkomplexsyndromsjukdummongo-blicken! Den stack mig i ögat och sa: "HÖRRE DU, DIN ARROGANTA STOCKHOLMARE, VI TJÖTAR SÅHÄR HÄR NERE, JAG SKULLE VILJA SCHLÄPA IN DIG I EN SCHLÄCKT SCHLÄPVAGN OCH KALLA DIG SCHLAV!"
På hennes attack-blick svararde jag med en frågande blick som sa: "Schhlav? Slav heter det va?"
Sen packade jag ner mina saker och hör ett morrande ljud från kassan: "Kvitto?"
Tack, sa jag och kilade snabbt ur affären med ett blandat status av rädsla, arrogans & fattigdom.

Nåja, nu är jag back to base och ska mosa ingefära till min musik.

...Jag slog ihjäl min älsklings nya älskling
Med ångvält och med gevär
Det kanske låter brutalt
Men det är normalt om man är kär
Då ställer man ju alltid till
Med små skandaler
Som att råka slå ihjäl sina rivaler....
 
I Sverige äts det mest tunnbröd i norr, knäckebröd i Mellansverige och mer limpor i söder.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Det här med dialekter är ju jävligt kul. Var ute i fredags och sprang på några riktiga skåningar. Har pratar vi inte om lite dialekt. Vi pratar allvarligt talfel. Jag låtsades som om jag trodde att de var danskar och frågade följaktligen varifrån Danmark de kom, varpå de gav mig en mycket hatisk blick. Sedan vände sig en utav dem till min polare och frågade om jag skojade. Det hela var oerhört underhållande och skåningarna blev så oerhört förödmjukade.

2008-11-23 @ 18:50:39
Postat av: MFE

Väx upp!! Du måste gå en kurs i vuxenupplärning och lära dig tolka signalerna!!! Du kan ju inte fortsätta bjuda in en brud och en brat på uppvärmd ravioli och hoppas på en sandwich. Ta ansvar och löp hela linan ut, bli en man. Hon i kassan är en typisk student favorit, välutbildad, hon har faktiskt en MBA, "Married But Available" and no questions asked, Så det är perfekt för en Testotoronfylld nyligen mamma avvänd ung man. Bara att slå till, om du känner dig lite novis, koncentrera dig på området som luktar ansjovis….

2008-11-24 @ 00:17:14
Postat av: Pontus

Lindberg: Haha, det är dags att dom vaknar upp och styr upp sig själva. Nånstans går ju gränsen ;)

MFE: Tackar för tippset...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback