Det här med studier

Jag sitter här med kladdkaka, te, lite ljus och Principles of Economics. Tänk att jag alltid går igenom samma scenario. Först läser jag ett kapitel. Efter ett tag läser jag samma kapitel igen och jag inser att jag inte hajjar så mycket. Sen läser jag det en gång till - bara för att konfirmera att jag är korkad och inte fattar någonting. Jag funderar på om jag inte skulle ha sökt jobb på Scania-linen istället.
Till slut läser jag det en gång till, dunkar skallen i väggen! Ger iväg stridsvrål!!! Springer in i badrummet och lipar åt spegeln! Springer tillbaka, öppnar och stänger kylskåpet frenetiskt tills dess att en symfoni uppstår som jag joddlar nationalsången till!

Och plötsligt, plötsligt är det fullt logiskt! Sen när jag kommer att repetera det här kommer jag att förbanna mig själv för att jag inte förstod det direkt.

Tralalalala.... :)
Korthanden död mans hand var den hand som James Butler "Wild Bill" Hickock satt med då han sköts till döds av Jack McCall 1876. Handen består av två äss och två åttor plus ett femte kort. De flesta är överens om att paren var svarta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback