Läs & lär!

Jag har nämnt det i kort version förut, men jag måste nog dra en utläggning om det här ämnet. För det är stort, berör många och helt sinnesjukt!
Jag tänker på den officiella EM-låten. Eftersom jag inte skriver för nån seriös tidning eller likande så kan jag vara fullständigt ärlig och ändå behålla jobbet. Jag har blivit sjukt uppretad. Man skämtar liksom inte om fotboll, speciellt inte om den officiella EM-låten. Herregud...

Den officiella låten sjunger Frans, en liten skitunge från skåne som inte kommit in i puberteten. Melodin påminner om, ja, jag vet inte ens vad den påminner om, men det är fan i mig inget behagligt. Ungens motbjudande skånska röst vet jag precis vad den påminner om! Ni vet när man spytt så mycket att man inte har nåt kvar i kroppen, men fortfarande drabbas av spyreflexer, det ljudet är identiskt med det skånska drabblet han slemmar fram i micken. Jag borde nog kila här ifrån snart innan jag skriver nåt opassande, för jag är så jävla förbannad...
Texten kanske är skitbra, vafan vet jag, men den hör man förstås inte mellan alla skånska kväljningar. Och det är väl ändå lite tråkigt?
Här är ett 36 sekunders klipp från låten. Hämta lustgas och pumpa in i tinningen, snabbt! Annars varnar jag för ett långt: "jaaaaaaaaaaaha.... Officiella em-låt sa du?" Ja, det sa jag, det är helt sjukt. Titta nu.



Det enda ord man kan försöka pussla ihop är "fotbollsfest", men bokstavsbarnet skränar ut "feeutbååålsfescht"

Fett kul att dom textar i början föresten... haha. Med all rätt, jävla skåningar, lär er svenska eller kom till södertälje vi är bra på att lära ut språk här serrni (det där menade jag förståss inte, herregud nej, hoppa i havet)
JAG VET, att det inte är ungens fel, eller jo, delvis, han borde naturligtvis inte ställa upp! Tänk om försvaret skulle be mig flyga iväg med ett JAS-plan. Jag skulle givetvis tänka "åh, ballt" men inte, inte, INTE genomföra det, eftersom jag vet att det skulle göra mer skada än nytta. Likadant borde Frans, Elias eller vafan ungjäveln heter tänka, ja jävlar vad sur jag blir, jag måste gå härifrån snart.
ÅHHH, jag skulle vilja dra en rakapparat på ungen i mitten på huvudet, mitt på huvudet, en rand ner till nacken, så att han får som en omvänd punkfrilla... HAHAHAHA, då skulle jag iallfall kunna le när jag hörde låten i radion....

Men asså, vad tänkte förbundet egentligen? "Det är så dyrt med etablerade stjärnor nu för tiden. Vi lånar en liten Tarzan från ett gruppboende och ger han en macka, så var det löst!"  JÄVLA SKURKAR!
SOGHSJGDHSÅNGJSGISDGOKMDGF
Och sen är det helt otroligt att, nej fan jag går nu, Adjö!


En svensk köper en ny kortlek ungefär vart femte år.

Kommentarer
Postat av: Johneeey

"alla kaun viu jiu schungah" - NOT?!

2008-05-21 @ 00:07:59
Postat av: Micce

Håller med till 1oo procent. Först Tomas Ledins pinsamma "Nämen jag piffar upp en gammal dänga, orkar inte skriva en ny"-VM-låt. Sen det här, nej Markolio is the shit;)

2008-05-21 @ 00:09:21
Postat av: David

vi har ju norrlandsgulds emlåt!=)

Postat av: Porre

Haru inte hört Markoolios nya EM-låt? Den borde va den officiella, så ska en EM-låt låta! Den är magnifik! Riktig läktarlåt!

2008-05-21 @ 16:02:33
URL: http://porre.blogg.se
Postat av: Johan

haha.. låna in från gruppboende? Vi kan ju inte låta hif mannen sjunga heller?

2008-05-21 @ 16:34:45
Postat av: Pontus

Johnney: Ja, han borde verkligen låta bli...
Micce: Yes!
David: Jaja, ska lyssna nån gång ;)
Porre: jo, jag veeet, den är kanon!!!
Johan: Nä, men då kan man åtminstone le... hehe

2008-05-22 @ 00:00:33
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: BF_Sweden

Här har ni min EM-låt - "Lasse Liten" - sången om Lasse Lagerbäck:)

http://www.youtube.com/watch?v=bzM0rDP-s5g

2008-05-26 @ 09:38:06
URL: http://www.youtube.com/watch?v=bzM0rDP-s5g
Postat av: Vigge

Jag håller helt och hållet med till 100%!!

Vi måste göra någonslags av protest mot detta?!

2008-05-26 @ 13:08:05
URL: http://www.skinnkavaj.blogg.se
Postat av: Fabianruth

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2009-06-25 @ 07:22:38
URL: http://fabianruth.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback