Det är i Brunnsäng det händer!

Imorn 16:00 på Brunnsängs IP är det avspark mellan Brunnsäng och Svensk-Syriska.

Vi liggar etta i serien och det är ju ett derby utan dess like! Kom och sätt dig i en brassestol, sola och spana matchen vetja ;)
Vill du bekanta dig med moståndarklacken över kaffe och skorpa? Nedan följer ett ordlexikon med vanliga fraser:
"kelb" = "Hej"
"Nik emo" = "Fint väder idag"
"Nik emo, di kota demo!" = "Fint väder idag, se på solen bara!"
"cuz emeck" = "Kaffet är gott"
"kahpe!" = "snygg slips!"

Flygande kryckor kan förekomma...

1969 delades segern i Eurovisionsschlagerfestivalen mellan fyra länder, Spanien, Storbritannien, Nederländerna och Frankrike då de alla fått 18 poäng. De skandinaviska länderna protesterade genom att inte deltaga året därpå och efter det ändrades reglerna så att situationen inte skulle kunna uppkomma igen.

Kommentarer
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Hahaha den en ronnakille som man är går inte på den enkla ponuspitt!

2008-05-10 @ 01:22:23
Postat av: Pacs

Pontus, hoppas du spelar bättre idag än igår...
Dina 88slag på minigolf mot mina 37... 51 slags skillnad, bra gubben. Men jag tycker om dig ändå :)

2008-05-10 @ 10:38:26
Postat av: agape

Hahha jag är glad att jag gick på stans "blatteskola"... Alltid kul att kunna flera språk:D Rekommenderar speciellt att man kör med kahpe eller cuz emeck, det brukar få reaktioner.

Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

jag testade dom där fraserna ändå, så lackade turken ur som fan..

2008-05-11 @ 02:13:53
Postat av: Pontus

Hespero: Stackars Vesper :D
Pacs: Jag var inte i form. Dah.
Agape: Haha, ja, det gäller att passa sig...

2008-05-12 @ 11:33:16
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Linusmarianne

Really great site man!!

2009-07-29 @ 13:44:21
URL: http://linusmarianne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback