Well well well... redovisning av lördagen

Goddag.
Somliga har astma. Somliga har cancer. Somliga är lättpåverkade.

Vi skulle fira Åsa, och det blev middag i hennes residens. Jag hade laddat upp med en chardonnay som jag delade med Johny. Och eftersom jag är bestämt införstådd i att jag är fruktansvärt lättpåverkad kom jag på idén att köpa 3,5or öl! :D

Då kunde jag dricka lika mycket som alla andra och få samma resultat. Jag var ett geni!
image739
image740
image743
image744
Ibland får man sånna här skrattryck, du vet, så att man inte kan prata, man försöker, men det går inte.
Remi är en underhållare av hög klass.

Jag, Johny & Remi samtalar.
"Jaha, jobbar du nu eller vad pysslar du med?" Frågar jag Remi
"Yes, genom den här MAN-power grejjen... jag är faktiskt jävligt bra på mitt jobb!"
"aha, vad gör du för nåt då?"
"Jag plockar burkar!"
Jag & Johny kollar på Remi och sen på varandra för att se om han skämtar, vi försöker hålla masken men fnittrar...   Remi ser oförstående ut och avbryter:
"Vadå? Asså, jag plockar burkar på band, det är ett hårt arbete!"
Barriärerna är spräckta. Jag skriker ut ett skratt och bankar i bordet, Johny slänger huvudet bakåt och ett vrål av skratt följer.
"...meh, det är tungt arbete, man ska ha massa burkar på rätt band o så..."
"HAHAHAHA!!!!! Han har såhära två band... ett som det står 'rätt' på, och ett som det står 'fel' på hahah!"
"HAAAAAAAAAHAHAHAAHH!!!!! Burkar!!! Vad för burkar? pantburkar, sillburkar?"
"...målarburkar..."
I kör i ett crescendo: "HAAAAAAHAHAHA!!!!!"

image741
Burk-Remi, entertainer

Kvällen vandrade på, och jag mådde som jag förtjänade.
image742

Men.
Jag hade överskattat mig själv. Igen. 3,5or? Hah, aldrig i livet. Nästa gång blir det 2,8or. Dimman tog mig med storm, och jag flög.
Vi tog taxi till Olearys, chauffören bjöd på det för att han var 15 min försenad. Shyst.

Sen var det bara jävligt kul allting, kilade till TK, kilade tillbaka. Träffade Enkan, vandrade omkring med honom, o vi fick inte komma in för att det var fullt med jackor, så vi slängde våra rockar i en buske. Haha, men dom låg kvar sen iaf.

Vaknade på golvet hemma hos Alex i Dammkärr. Tja. Therése har en film därifrån. Fan för henne ;)

Kommentarer
Postat av: Remi

En aningen modifierad version as usual.

2008-03-04 @ 00:54:29
Postat av: Pontus

B-R: Ah, rätta mig? ;)

Postat av: The waiter

FAn Pontus var du så full att du glömde att du träffade mig?! ;)

2008-03-04 @ 18:16:05
Postat av: Pontus

Servitören: Närå, dig kommer jag ihåg. Du var rolig ^^

2008-03-05 @ 00:09:31
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

men pontus lilla.. de va inte länge sen du blippade varor på ett BAND;)

2008-03-05 @ 11:36:56
URL: http://Davemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback