Snabbast vinner, eller?

Tjabba.
Jag måste bara berätta en grej. För det är ett litet filmklipp som spelas upp i mitt huvud i hela tiden. Spolas tillbaka och spelas upp igen.

Du vet min städaren på mitt jobb, Seif? Eller han var det, nu städar han i AXA sport center. Lyckos dom. Han var en bra städare. Olyckligtvis är han inte lika bra på fotboll som att städa. Han råkar då spela i mitt lag.
Saken är så att den biffiga Tunisiern aldrig slutar att förvåna.
Du vet dom här personerna som försöker vara vän med alla. Skratta när inget är kul, klappa en i ryggen och le menande åt, tja, egentligen ingenting. Man kan ju luras att tro att dom är allt annat än påfrestande. Men det är dom, ska jag tala om. Det är dom, som fan.

Hur som helst, så gör den här snubben konstiga saker. Kalla mig nu inte skadeglad. Kemin i min kropp är blott ett offer för händelserna omkring mig. Det var på träningen i onsdags. Vi spelar "Catch the flag" fast med konor dårå. Seif som jag misstänker ser dåligt (på grund av saker, som du säkert kan lista ut själv - *HOST* ögonbryn *HOST* ) ja, han jagar iallafall en boll mot sidlinjen. Snabbt går det. Eller, rättare sagt; Seif springer allt vad han kan.

Ganska tidigt kalkylerar jag med min hökblick att: "sorry boy, du hinner aldrig"
Men Seif stannar inte. Han fortsätter springa. Bollan rullar utanför kortlinjen. Man kan ju då tänka sig att man bromsar sin fart och plockar upp bollen. Men nej. Inte Seif. Han rusar efter bollen utanför planen fortfarande i full fart. Bollen är ju död så spelet är uppstoppat och hela laget följer Seifs steg. Seif rusar. Rusar in i en parkerad cykel, slår en halv volt bakåt och blir liggandes, rullandes fram och tillbaka. Ja, det gjorde nog fan ont.

Några står med uppspärrade ögon. Jag vänder mig om och försöker kväva ett skratt, för han ligger ju faktiskt ner och har ont. Hade han inte haft ont hade jag pekat och skrattat. (Inte för att jag är skadeglad, utan för att det är en naturlig reaktion som evolutionen gett mig - jämför med att man säger "aj" om någon slår en med en yxa i skallen)  Mr Tynnerström säger tyst: "Han är ju lite speciell"

Då brister fördämningen, jag klarar inte mer!: HAHAHAHAHAH FY FARAO, SOM JACKASS UTAN KAMERA HAHAHAHAH!!!  Man kan ju tänka sig att det kanske inte är så skönt att springa rakt in i en cykel men det ser då förjävla roligt ut! ;D

Vad vet jag. Men den här videon spelas fram o tillbaka i mitt huvud. Spolas tillbaka till från när han fortsätter springa för fullt efter sidlinjen, trycks på play.......PANG....till när alla står och tittar förvånat. Spolas tillbaka.... PANG! osv osv. Roligare blir det varje gång.  Jag spolar allt i slow-motion och jag försöker tänka mig in i hans hjärna 2 sekunder innan han kolliderar: "NO O OOO OO OO" .... P A N G *voltar bakåt...rullar omkring* HAAA HAAA HAAA FYYYY FAAARAAOOO....

Av jordens befolkning så är 7% vänsterhänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback