Fascinerande va?

image790image789
Jonas H Lindberg?                                        Kalles Kaviar?


Jag tänkte för några dagar sen, såhär: Jag har strax över 300 sidvisningar per dag. Så räknar jag med att folk sover 8 timmar på ett dygn. Det betyder att dessa resterande 16 timmar så tänker någon på lilla mig var tredje minut. Wow tänker jag.
Men så kom jag på att jag tänker på herr Lindberg så fort jag får syn på Kalles kaviar. Det borde Du också göra. Dom ser ju för fan exakt likadana ut. Som enäggstvillingar. Ole & dole. Helan & halvan. Två negrer. Yin & Yang.

Så, han får nog allt mer tankar än vad jag får. Järnspikar...... ;)


Får man bättre mörkerseende av att äta morötter?
Det är fråga om en vandringssägen, som det brittiska luftförsvarsministeriet, Air Ministry, helt medvetet satte i omlopp under kriget. År 1940 var det en gåta för tyskarna hur piloterna från Royal Air Force kunde vara så duktiga på att skjuta ned de tyska bombplanen på natten. Air Ministry spred historien om att piloterna hade fått bättre mörkerseende efter att ha ätit morötter. Bland annat berättade tidningarna om jaktpiloten John Cunningham, även kallad "Cat's-Eyes", som morötterna hade gett ett utmärkt mörkerseende och som hade skjutit ned tjugo fientliga bombplan.

Avsikten med lögnerna var att dölja att britterna hade byggt upp ett radarsystem, som kunde lokalisera tyska bombplan, när de närmade sig England. Luftwaffe skulle helst inte börja leta efter radarstationerna.

Tyskarna trodde på historien, och Londons invånare tog den också till sig. De åt massor av morötter, för att kunna hitta hem under mörkläggningen.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha, ne men oj. riktig lika ;)

Postat av: Micce

Haha, det mest häpnandsväckande med det här inlägget är ju inte Lindbergs likhet med Kalle utan snarare hur j-vla ofta du måste käka/titta på Kalles kaviar...

2008-03-28 @ 00:01:11
Postat av: Pontus

Emma: JA! :D
Micce: Jag tänkte mer på Svenska befolkningen, tänk om Lindbergan blir känd för nåt, vilken galjonsfigur han blir för Kalles kaviar. Personligen äter jag inte kaviar, nästan aldrig.

2008-03-28 @ 08:20:17
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Cecilia

- Oj så många ICA-damer här är ikväll.
-ICA-damer? Vad menar du? Har ICA personalfest?
- Nej, nej nej! Jag menar gammalt kött i ny förpackning.

Ett skämt till din icasamling perhaps? ;D

2008-03-28 @ 08:35:28
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Sofie

och vem gav dig informationen om morötter och mörkerseende??!

2008-03-28 @ 09:29:37
Postat av: Pontus

Cecilia: Haha, perhaps... ;)
Sofie: Illustrerad Vetenskap ;D

2008-03-28 @ 10:06:22
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Pontus

Psst, Lindbergan, oss emellan appro på dina arga sms; det var inte meningen att skriva "hora ikväll?" åt dig utan jag skrev med solen i ögonen och T9 valde 'hora' framför 'göra' hihihihihihi......

2008-03-28 @ 12:52:23
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

Haha lindbergarn gör succé! Men inte fan är helan och halvan, eller Yin och Yang lika? De är ju totala motsatser?

2008-03-28 @ 13:30:49
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Pontus

Detaljer detaljer.....

2008-03-28 @ 13:47:44
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback