Ljudfestival!

Vi i kommunen har fått våra stationära telefoner ersatta med mobiltelefoner. Det tycker tanterna är ruskigt kul. Dom blir som små barn på julafton och hela förmiddagen hörde man hur alla fnittrade och valde ringsignal. 

Jag har väldigt rolgia arbetskamrater, somliga av dom fungerar som vardagshjältar. Man behöver inte prata länge med dom innan man ler. Idag sprang en in på mitt kontor och spelade upp en ringsignal hon fixat. Det var hundskall, och till det head-bangade hon. Sen står hon busigt mellan mig o Fredrik och trycker hit & dit på sin telefon ibland tittar hon upp infernaliskt för att sedan utbrista:
"HA, Fredrik, nu finns du i min mobil, hihihi, jag har hittat kameran serru... och... hur gör man nu då... jädra teknik, jag vill ju fortsätta plåta... det är det enda jag ska göra idag, jag låser datan och plåtar! hihihi... HA, nej fasen... vad hände nu då..." *kilar iväg*

Efter ett tag ser jag i kanten av mitt synfält att ett huvud ploppar upp, det är en kollega som sliter fram mobilen och ska fota! Jag slänger mig åt sidan, sliter åt mig min trogna LG Shine, fram med kameran och klickar av! *KLICK*

Efter jobbet kilade jag iväg och tränade och sen i väntan på Elias som skulle plocka upp mig gick jag och letade rätt på ett träd. Där satt jag mig under som Ferdinan, drack min gainomax och kände mig allmänt nöjd.
108455-891
Till min förfäran väger jag nu 72 igen, alltså lika med Alex boi. Jag skulle inte sprungit den där milen. Nu kanske han blir kaxig igen. Ve och fasa!

Sen spelade jag, Thomas, Johan & Elias pingis, de var ju trots allt, pingismåndag. Jag tycker att det är så fruktansvärt kul att reta folk, när man märker hur sura dom blir, sen kommer hoten och då känner man en ljuv triumf. Det sitter liksom en miniatyr av mig själv i hjärnan och fnittrar; hihihihiihihhihihi. Som idag vid pingisen när vi av outgrundlig anledning tog upp Jespers tröjja som jag fixade olja på. (A)
Pontus: "Ja, Jesper blev jävligt sur, den kostade 900 spänn."
Elias: "omeh, 900 spänn, det är ingenting."
Pontus: "Som om du ens har ett plagg som kostar 900 spänn..."
Elias: "Eeeehhh, alla mina kläder kostar lätt mer än dina!"
Pontus: "eh, njaa, ...kanske om du inkluderar dina vitvaror dårå..."

Paco & Johan fnissar lite lätt, min bröstkorg vibrerar och Elias SKAKAR! OJ, VAD SUR HAN ÄR! Det är tyst ett tag innan Elias väser fram:
Elias: "Pontus, jag kommer slå dig sen."

SEEEEEEEEEEEEGEEEEEER!!!!! Jag vann! WOHOOO!!!!! Min lilla miniatyr inuti mig fnittrar, hoppar volter och spelar luftgitarr!!


Det är nu jag är som farligast, när jag vunnit rond ett. Jag brukar göra så. Analysera mina fiender och slå där det gör ont, te.x som i förrgår när jag skulle sparka Johnny på hans vänsterfot för att jag visste att han hade skoskav där - fast han blev mest sur för att jag skita ner hans nya tygskor. Målet blev iallafall uppnåt och rättvisa skipad.
Nåväl, ikväll behövde Paco låna lite pengar till middag och jag & Elias erbjöd oss samtidigt men jag skar snabbt in:
"Ehm, det är nog bäst att jag betalar, annars måste du ju panta dina vitvaror..."
Det blev tyst, Paco & Johan log & vände sina blickar mot Elias som mullrade ett: "Hållkäften, asså jag kommer slå dig nu!"

Och mitt inre celebrerade vidare... :D
image893
Vitvaror, en akilleshäl på herrn ovan?

Daniel Defoes inspirationskälla till boken Robinson Crusoe var den skotske sjömannen Alexander Selkirks överlevnadsäventyr på en obebodd ö utanför Chiles kust 1704.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var med du också och tävla om resor värde 35.000kr! http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/206

2008-06-02 @ 23:25:40
Postat av: Johnneeey

du glömde nämna varför du attackerade mig, vad vare nu du skulle hämnas för..hmm..hahaha

2008-06-02 @ 23:39:54
Postat av: Pontus

Anonym: Nä, ge dom till nån som behöver det ;)
Johnney: Att jag höll på att få näsan avslagen kanske!!

Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Alltså pontus !! Är ditt mål att skita ner alla våra kläder eller ? Skitskaft!

2008-06-03 @ 20:44:39
Postat av: Pontus

Hespero: Dina blir ju bara renare... haha

2008-06-03 @ 21:49:23
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Elias

Jag svär vilken skit-snackare du är... haha men du är ganska rolig. yeye matcj imorgon. ses då

2008-06-03 @ 23:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback