Pulka, pulka, puuuuuulka

Jag måste lufta lite händelser som åker omkring som på gunghästar och garvar i skallen.

Vi åkte pulka idag, boisen och dom här damerna. Men det här inlägget ska handla om dessa damer.
image596
Sofie & Madde "Svampen" Gustafsson

Vi börjar med Sofie, damen till vänster. Jag ringde henne från jobbet idag. Syftet var att väcka henne, men hur kul är det?

"aa, re Sofie"
"Goddag, Magnus Hansson heter jag, ringer från Mediamix AB, har du tid för 5 snabba frågor?"
"neeeeej, asså jag har verkligen bråttom, jättebråttom"
"Du blir givetvis kompenserad för det här, för 5 frågor får du en trisslott och en flaska gröt!"
"amen *hispig panik* jag måste verkligen iväg nu, bussen, öh, jag har bråttom!!!"
"haha, amen det är jag..."
"måste springa nu... meh va?"
"hoho, flaska gröt, haha, du gick påre!"
"men... vadå? men... ååååhhhhrrrrrgggggg, asså ibland, vet du hur mycket jag hatar dig!?!?!"
"hihiihihihih.... vadå, har du bråttom på riktigt eller?"
"Neeeeeeeejjjjjjj, men åååhhhhhhh!!!!"

Jag frågade mig själv i ögonblicket ordet ploppade ur munnen på mig; "flaska gröt" vafan kom det ifrån och varför sa jag det för? Nu kommer hon ju förstå att det är nåt lurt.... Men nej nej... hihihi...

Hädanefter går fröken Sofie under namnet: Sofie "Grötflarran" Billstam

Nu över till svampen
Efter pulkaåkningen och efter att jag lämnat grötflarran pratar vi i bilen:
Svampen:
"ååh, vad jag är kall om fötterna!"
Don P: "Fryser du fortfarande?"
Svampen: "nä, dom är bara askalla"
Don P: "amen, då fryser du alltså om dom."
Svampen: "Meh, det är inte samma sak!"
Don P: "nähä?"
Svampen: "Fryser gör man på armarna, när man har gåshud."
Don P: "öh, jaha, varå, så man kan ba frysa om man har gåshud, tänk om man rakar av sig håret då... döh!"
Svampen: "haha, ameh, näe, man kan inte frysa om händerna till exempel... man fryser när man skakar"
Don P: "Meh! Så man fryser om tänderna när dom skallrar!?"
Svampen: "Omeh, nääää, men man inte frysa om, typ fötterna."

Nu råkar ju Madde "Svampen" Gustafsson vara rena rama Amazon-bruden, men jag frågar Dig, bäste läsare, kan man frysa om hela kroppen (på utsidan) eller finns det vissa delar som är "frys-immuna"?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag hatar dig.

2008-01-04 @ 00:23:12
Postat av: Pontus

Grötflaskan: Det gör du inte alls ;) Var glad att jag inte printa ner det om "tandem-cykeln" haha!

Postat av: Madde

Det är ju knappast tänderna själva som skallrar när man fryser pontus. Eller brukar dina tänder hoppa runt i munnen när du fryser?

2008-01-04 @ 12:40:08
Postat av: Pontus

Öh, brukar dina hårstrån på armarna hoppa runt när du fryser?

2008-01-04 @ 12:59:25
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback