Fair?

Vi kommer alla ihåg den här familjen som var utsatt för det gänget, deras handikappade son blev mobbad etc etc. Det slutade med att familjen var under attack och pappan sköt ihjäl en utav inkräktarna!

KARLSKRONA
50-åringen var allvarligt psykiskt störd när han sköt ihjäl Simon Söderberg, 15, och allvarligt skottskadade en 17-årig pojke.

Men i dag är han tillräckligt frisk för att varken dömas till rättspsykiatrisk vård eller fängelse. Om han fälls klarar han sig förmodligen med böter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1590801.ab


Visst blir man ruskigt sugen på att donera en slant så att gubben kan betala sina böter och gärna fortsätta skjuta ner resterande ungar?


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Jag tycker mest att det är sorgligt att den enda anledningen till att han slipper så lindrigt undan är genom ett kryphål i lagen. I ett rättssamhälle hade han friats från alla åtalspunkter med hänvisning till nödvärn/självförsvar, medan ungjävlarna - de riktiga gärningsmännen - hade åtalats och dömts för trakasserier, olaga hot m.m.

Angående att donera pengar till gubben som sköt, så tror jag faktiskt att det finns en sådan insamling. Det fanns i alla fall förut, direkt efter händelsen.

2008-01-09 @ 12:10:16
Postat av: Prins Rosenberg

Sign me up! Jag kan ta mina sista skattebidragskronor och ge till vad jag nu uppfattar som mitt högrekall!

Postat av: MFE

Vilket PG ska man ange?

Finns det ingen insamling till Italienarens farsa?
Han måste få stöd så att rättvisa kan skipas efter att de tre ynglen kommer ut efter 3 års semester på nåt jävla barnhem

2008-01-09 @ 12:45:41
Postat av: Pontus

Lindberg: Ska fan skänka en slant, jag undrar hur mycket böter han får, rättegången pågår just nu... Vad troru? ;)
Alex boi: Haha, du är fan skyldig mig 2 lax, du skänker inte ett skit! :D
MFE: Vi skickar dit den 50 åriga gubben - han får ju bara böter = Utmärkt som torped!

2008-01-09 @ 13:00:18
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

pontus, pontus, pontus... tänk om han kommer efter dig då, de vill vi ju inte, jag menar.. du har ju inte alltid varit den snällaste mot funktionshindrade;)

2008-01-09 @ 13:28:24
URL: http://Davemeister.blogg.se
Postat av: Johannes

Självklart är jag med och bidrar!

2008-01-09 @ 13:34:40
Postat av: Roggan

Hela händelsen är så tragisk att man vill gråta...

2008-01-09 @ 13:39:11
Postat av: Pontus

David: Haha, du blandar ihop mig med Lindberg, det är han som har konstiga idéer om handikappde...
Johannes: Utmärkt!
Roggan: aaa... en hel bassäng full och dränka ungarna... hihihi...

2008-01-09 @ 14:11:30
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

Prioriteringar! Jag skickar pappan 2000 och hälsar ifrån dig, haha låter som något din mamma skulle kunnat hitta på ;)

2008-01-09 @ 16:54:17
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Lindberg

Pontus:
Brottsbalken
5 kap. Om ärekränkning

1§ Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

2008-01-09 @ 18:14:58
Postat av: Pontus

Alex boi: haha!
Lindberg: Nu blandar du ihop mig o David, ge den till han.

2008-01-09 @ 20:32:19
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback