Äventyr i Åre ;)

(OBS Fler bilder kommer under kvällens gång)

Mors! The Fantastic Four har nu kommit hem och jag tänkte rapportera några betrakelser som uppenbarat sig under resans gång. Alex har partybilderna så han får ta den delen.
image665

Jag går från område till område och går direkt in på Diverse liftproblem...
108455-648
Vi hade egentligen två nämnvärda incidenter. Vi fyra åker sittliften upp och allt verkar bra tills vi ska gå av, alex åkte ju haschbräda så han har lite svårt att styra med ena pjäxan bortkopplad, Jesper var bakis och hade feta problem med motoriken.
Alex stödjer sig på Jesper som skriker ut ett "Waaaa" tar tag i mig när jag försöker väjja för några kvinnor. Alex rasar omkull skrattandes och rullar åt höger. Jespers "Waaaa" eskalerar till ett "WAAAAAAaaaaAAAAAaaaaa!!!" och plogar in i ett tjejpar samtidigt som han drar in mig i tjejerna jag försökte väjja för. Paco står bredvid och vrålgarvar.

Vi har nu byggt upp en mur av hoppfallna kroppar som är ivägen och stoppar dom andra som kommer med liften. Som följd faller dom bakom oss. Kedjereaktionen var skapad. Paco och Alex grät av skratt medan Jag & Jesper rodnande bad om ursäkt till kvinnorna vi kapade.

"hihihihihi"

Jag & Paco ska åka ankar-liften. Två haschbräda-brudar står framför, jag står och dagdrömmer och förutsätter att dom tar liften. Men nej, dom missar den! Sakta, sakta glider jag fram där och fattar ingenting förens den där norrländska alphakvinna-liftvakten rycker tag i mig med en arm och slänger mig åt sidan. En ny lift kommer och tjejerna tar den. Snabbt som ögat hoppar jag tillbaka och Paco kommer o ställer sig brevid. Vår lift kommer. Paco utbrister: "Vafan, det här går ju inte... eller... ha, nu har jag den!" Han rykte åt sig liften och jag blev lämnad ensam! I panik försöker jag runda själva liftstolpen där liftarna vänder för att ta nästa lift. Påvägen får jag en ankar-lift i skallen och aplha-bruden kvider av skratt! Jag log mot henne likt Japanerna i Hiroshima log mot himlen under andra världskriget och sen fetcha jag nästa lift och åkte iväg. Hmpf.

På vurp-fronten var det hyffsat alright, alla vurpade första dagen, skidor och stavar flög åt helvete men vi klarade oss... haha... (elller... Paco kraschade med pulkan och skadade nacken hihi..)
108455-658

Det belv krogen 6/8 dagar.

Alkispulkan

Paco vann överlägset första dagen. Förutom att han beställde in ett helrör sov han en timme på krogen och efter det så... ja, vad ska vi säga... han beslutade sig för att "möblera om" krogen (Dippan) en smula och sen fortsatte han med en powernap i hallen:
108455-657
I Åre kom alla in på krogen, oavsett beteende.

Med den vetskapen vaknade min primitiva hjärna och skrek åt mig att jag behövde skapa lite stabila kontakter. Sagt o gjort.

"schenaa, fåh lånha atten elleh?"

Pacos dagliga frukost


Varenda morgon var likadan. Eftersom jag inte blir bakis så var jag alltid först uppe och kokade mannagrynsgröt åt gardet. Sen väckte jag min assistent; Jesper, som dukade och började fnysa o frusta - alla skulle vakna, NU.
 
Jag & Jesper var egentligen "nice cop/bad cop"
Jag försökte väcka boysen med den mysiga fronten:
"...Upp & hoppa nu Alex..."
108455-655

Jesper och hans humörsvängningar gick ständigt upp och ner. Men hans fantasi var det väl inget fel på...
Från...


till att fem minuter senare sticka fram till Alex & Paco och "väcka" dom:
"UPP O HOPPA NU FÖR FAN ERA JÄVLA ÄSCHELHÅL,FAN, ANNARS SLÅR JAG IHJÄL ER!!!"
108455-639

För övrigt är Alex den lataste jäveln i hela världen, jag frågor honom:
"Hörrö, haru glömt lakan eller?"
"va? nä?"
"Varför bäddar du inte sängen då?"
"Orkar inte. Jag har bara gjort det två gånger i mitt liv typ, hehe"

Så han låg såhär i en vecka:
 108455-640

Dagarna passerade, humöret var på topp & där andra såg nederlag såg vi möjligheter...
108455-654

Jag & Hespero blev kallade bögar för att vi uppskattade naturen runt omkring en, men det var shysta landskap så med pride-biljett eller utan var jag tvungen att fota nåra... ;)
108455-663108455-659
108455-641108455-636
Snyggt va?

Nåväl, vi powerstädade lägenheten ordentligt: Paco diskade, Alex smetade in sig själv med schampo och rullade runt i badrummet - och spolade av badrummet med vatten överallt, jag själv dansade med dammsugaren i soffan tillsammans med Westlife's "Uptown girl



Jag petar upp lite diverse bilder för den nyfikne med för mycket tid:

<-- kolla på mä, tu pacsNorskor <3<---"ja, men jag tar hästhuvudet idag... eller?"<---fotar bäst som fotar sist<--- Jesper hittade ett par tajts i backen<--- ännu en norska, Ingrid <3

Sen hittade jag en förlorad storebror där uppe, han var bartender. (jag fick poäng via honom btw, vi satt vid en tjej som sa att bartendern var urgullig och sen kolla hon på mig o sa: "Shit! Ni är ju aslika" hihihihihi....)
108455-696


Vi hade kul iaf och det finns en del filmer som... well, skildrar vårt beteende i vissa situationer...

Vackert inlägg va? ;)


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Det heter haschpulka, inte haschbräda!

2008-01-28 @ 21:03:04
Postat av: Prins Rosenberg

Mycket bra skrivet min vapenbroder, mycket fint! 320bilder på väg till dig i talande stund! Acceptera på msn! Jag har några ytterst roande filmer jag skickar upp på youtube också, t.ex. Ditt pulkarace nerför svarta, Jespers moonwalk iförd endast nylonstrumpa, din och Pacos brottningsmatch... osv osv.

Seeya fucker

Postat av: Åsa

Haha första vurpan var ju klockren :P Garva för mig själv typ :) hahh lät som en lyckad resa, pusspåre

2008-01-28 @ 21:53:26
URL: http://readmelove.blogg.se
Postat av: Sofia

haha, när man sitter här med kärleksbekymmer och gud vet vad, så vet man alltid var man ska vända sig när man behöver lite glädje. fan, vad klockren du är, det är ju helt sjukt :P

2008-01-28 @ 22:18:12
URL: http://annasofiahennel.blogg.se
Postat av: Pacs

Blir mycket stolt över dig Ponty när jag läser detta, det sammanfattar våran resan väldigt bra. :)

2008-01-28 @ 22:51:59
Postat av: Prins Rosenberg

Ingrid är mitt livskärlek!

2008-01-29 @ 00:50:30
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: bart

Bra inlägg porre, verkar som ni haft riktigt kul :)

2008-01-29 @ 17:27:47
URL: http://emmaforsmark.blogg.se
Postat av: Pontus

Lindberg: Jag säger haschbräda!
Alex boi: haha, jag längtar ^^
Åsa: ah... haha, kul att du ringde också :D
Sofia: Ah, kunde inte sagt det bättre själv ;) Jag tackar jag!
Pacs: Oja! :D
Alex boi: Lungt, jag delar med mig... ;D
Bart: aa, askul :D

2008-01-30 @ 17:35:30
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback