Suckers

Inte fan är det nån som bryr sig om munkarna i Burma nu. Haha, schelv sitter jag o tänker på alla er fån som tänkte: "amen vi stödjer munkarna - vi tar på oss en röd tröjja" eller "Aftonbladet har ett tips hur man kan färga bakgrunden på datorn röd så att man kan stödja munkarna!"

Eller wow! Varför ställer vi oss inte allesamman på ett torg & säger "fy" åt gatuvåldet? då kanske man slutar slå ihjäl varandra på gatan.
 "Oj, folk accepterar visst inte att man slår ner varandra - vad konstigt... det är först nu, efter att flera tusen stått brevid varandra och svettats på ett torg i Stockholm som jag inser att det är ondskefullt att sparka ihjäl folk på gatan"
VAD TROR MÄNNISKOR!? Fan, det är så att man blir sugen på att slå ner allihopa.

Eller varför inte lite hederligt motstånd mot oljeutsläpp?
"För att visa vårt stöd mot miljöförstöring och naturlivet så limmar vi fast en näbb i fejset och kladdar omkring olja!"
(hohoho, fullt möjligt scenario haha)

Eller ja! Vi går med i en grupp på facebook! (Det är dessutom gratis och det är väl en god gärning?) 

Fuckeli fuckeli fuck you! Jävla idioter. Är Du en sån där blåst jävel med sånt lättköpt samvete? tjaa, vill du ta självmord? Låt inte mig stå ivägen!

Kommentarer
Postat av: Micce

Haha, kul inlägg. Den stora frågan är ju bara vad lille Pontus själv gjort för att ha ett så rent samvete??;)

2008-02-04 @ 19:31:35
Postat av: Lindberg

Pontus, du har blivit så bitter på sistone. Det klär dig inte...

2008-02-04 @ 20:55:00
Postat av: Pontus

Micce: Jag tänker klart och logiskt. Jag har gott samvete utan att tramsa sådär. Vill jag ändra på något - är jag medveten om att det krävs mer än en tröjjfärg.

Lindberg: Jag vet, det är baksmällan från fotbollen som sitter i. Ge mig några dagar till så...

Postat av: Annie

Måste hålla med lindberg... (SHIT! måste vara första gången!) Du har verkligen blivit bitterfierad. Go back, go back Pontus! Förresten satt du i en Saab idag? puss

2008-02-05 @ 06:43:32
Postat av: Pontus

Meh, jävla hippies ;)
Aja, jag planerar inte att förlora några fler matcher.
Haha, ja det gjorde jag... stalker ;) Vart var du?

2008-02-05 @ 07:43:53
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Pontus

Hörni ni ni, jag är ju föresten bara ärlig, här finns det ingen bitterhet - bara lite ifrågasättning emot människors, ja, löjliga agerande.

Jag menar tänk när Danmark och Polen invaderar. Så går amerikanerna runt och målar dalahästar och äter korv med bröd för att "visa sympati med Sveriges befolkning"

Okej. Jag är väl lite bitter mot människors urusla tankeförmåga. Om man nu verkligen vill hjälpa till vet vem som helst att man kan söka 5 minuter på google och hitta nåt ställe man kan finansiera pengar till. Ni kommer väl ihåg vår vän, Kung Martin: "Det farliga är inte de onda människorna, utan de goda människors tystnad"

Eller i det här fallet: Löjliga handlingar.

2008-02-05 @ 07:58:00
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Fan Pontus, laissez-faire; låt gå! Varför bry sig? Jag gick igenom samma frustration som du känner för några år sedan och kom sedan till insikt. Det är bara acceptera pöbelns enfald, ty det finns inget man kan göra åt den. Visst ät det ensamt på den moraliska dygdens topp, men man vänjer sig.

Den enda gången det är värt att bli frustrerad är när pöbelns - eller någon enskild enfaldig människas - enfald drabbar en själv. Till exempel pöbelns stöld av privat egendom (skatt) eller ekofascisternas krav att vi skall regregera till ett stenålders leverne.

2008-02-05 @ 12:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback