Obekväma situationer @ work

Påväg mot mitt kontor på morgonen passerar jag flera andra kollegors rum, morshar lite frånvarande & går raskt frammåt.
 
"...morn morn..."
Märta: "app app app, Pontus, ska du inte komma och se vad jag köpt för böcker på bokrean?"
"vaöhm? *Viker in i Märtas rum medan hon slänger en bunt böcker upp på bordet* Auktioner, Napoleons Fälttåg, Boken om Släktforskning, Vårdelikatesser. Lite disträ grabbar jag tag i Napoleons Fälttåg och läser baksidan. Den här verkar spännande..."
"Jahadu du, den ska jag nog läsa först!
Ett huvud och två händer uppenbarar sig vid dörren, det är tant Sigfridsson.
"STIEG LARSSON, åhhhhh han är så bra! Jag har ju såhär hörböcker vettu och ibland måste jag ställa mig upp för att det blir så... så... spännande!"
Jag skär av: "Dan Brown då?"
Sigfridsson: "Var det inte karln som skrev Da Vincikoden?"
"Jo, men den har jag inte läst, är den br...."
"DEN ÄR USEL, INGENTING HÄNDER SERDU!"
"Haha, jaha, pröva: Gåtornas Palats, I Cirkelns Mitt eller Änglar & Demoner. Dom är skitbra!"
"Nej, det är deckare som gäller serdu..."
"jaja..." Säger jag med en ton att vilja avsluta samtalet och kila vidare. Märta hugger in.
"Ska du inte ta och pröva den här då?" *Räcker fram Boken om Släktforskning*
"Öh... "

Ja.. vad säger man....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback